• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamische grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hey iedereen, ik heb een probleempje.. ik heb dynamische bereiknamen aangemaakt vr de laatste 12 maanden weer te geven.. als ik nu een grafiek aanmaak, en ik geef in excel in als bereik: datumbereik:omzetbereik; dan geeft hij eeng rafiek (niet helemaal zoals ik verwacht, mr dat is niet zo erg); maar als ik dan data verder aanvul, dan vult de grafiek deze data niet verder aan..wat doe ik fout?

DATUMBEREIK =VERSCHUIVING(Blad1!$A$1;AANTALARG(Blad1!$A:$A)-12;0;12;1)
OMZETBEREIK =VERSCHUIVING(Blad1!$B$1;AANTALARG(Blad1!$B:$B)-12;0;12;1)

hey iedereen, ik heb een probleempje.. ik heb dynamische bereiknamen aangemaakt vr de laatste 12 maanden weer te geven.. als ik nu een grafiek aanmaak, en ik geef in excel in als bereik: datumbereik:omzetbereik; dan geeft hij eeng rafiek (niet helemaal zoals ik verwacht, mr dat is niet zo erg); maar als ik dan data verder aanvul, dan vult de grafiek deze data niet verder aan..wat doe ik fout?

Wat je fout doet is zonder voorbeeldje moeilijk te zeggen.
Je resultaat is bij beide een bereik van 12 cellen, welke een x- aantal rijen zakt naar mate er meer cellen in het gebied gevuld zijn.

Ik vermoed dat dit probleem ook wel opgelost zal zijn als je andere probleem opgelost is (zie andere topic).

Ik vermoed dat dit probleem ook wel opgelost zal zijn als je andere probleem opgelost is (zie andere topic).

ik ben aan de slag gegaan met deze topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=292913

maar jou voorbeelbestandje doet het precies niet helemaal? als ik de data verder aanvul, dan gaat het dynamisch bereik niet verder..

nog een klein vraagje overigens: wat betekent in jou bestandje deze formule:
VERSCHUIVING(Sheet1!$B$4;AANTAL.ALS(Sheet1!$B$4:$B$27;"<="&VANDAAG())-6;;6)
in je aantal als formule hierboven is er toch geen enkele voorwaarde? want na die "sheet1!4:B27" is geen enkele voorwaarde aan gekoppeld?

ik ben aan de slag gegaan met deze topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=292913

maar jou voorbeelbestandje doet het precies niet helemaal? als ik de data verder aanvul, dan gaat het dynamisch bereik niet verder..

nog een klein vraagje overigens: wat betekent in jou bestandje deze formule:
VERSCHUIVING(Sheet1!$B$4;AANTAL.ALS(Sheet1!$B$4:$B$27;"<="&VANDAAG())-6;;6)
in je aantal als formule hierboven is er toch geen enkele voorwaarde? want na die "sheet1!4:B27" is geen enkele voorwaarde aan gekoppeld?
Hij telt het aantal keren dat er in B4 t/m B27 een datum staat kleiner of gelijk aan de datum van vandaag en trekt er 6 vanaf.

Wat je fout doet is zonder voorbeeldje moeilijk te zeggen.
Je resultaat is bij beide een bereik van 12 cellen, welke een x- aantal rijen zakt naar mate er meer cellen in het gebied gevuld zijn.

ja, inderdaad, en dit klopt wel; maar ik kan deze bereiken nietr als data ingeven voor een grafiek? ik geef in als reeksnamen bv:

='map2.xls'!datumbereik
='map2.xls'!omzetbereik

en dat aanvaardt excel niet voor de grafiek te maken..k krijg de error "de verwijzing moet naar een open werkblad zijn"

Laatst bewerkt:
ja, inderdaad, en dit klopt wel; maar ik kan deze bereiken nietr als data ingeven voor een grafiek? ik geef in als reeksnamen bv:

='map2.xls'!datumbereik
='map2.xls'!omzetbereik

en dat aanvaardt excel niet voor de grafiek te maken..
Zou je kunnen posten wat je nu hebt (zonder gevoelige informatie), dat werkt wat makkelijker voor de helpers.

='map2.xls'!datumbereik
='map2.xls'!omzetbereik

en dat aanvaardt excel niet voor de grafiek te maken..k krijg de error "de verwijzing moet naar een open werkblad zijn"

ok; heel stom in feite :-) zit hier op excel 2007 en overdag op 2003 en dat moet map2.xlsX zijn

:)

problem solved!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan