• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische hyperlink onder plaatje

• Onderwerp starter Onderwerp starter whu2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

whu2

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2008
Hoi,

Ik heb een worksheet, waar in cel A1 een dynamisch webadres wordt geplaatst (afhankelijk van de ingave van gebruikers). Het is redelijk simpel om m.b.v. de opdracht "=HYPERLINK" deze hyperlink te openen op een willekeurige andere plaats met een text naar keuze. Nu wil ik echter dat deze hyperlink gerunned wordt zodra er op een plaatje wordt geklikt. Je kan een hyperlink toewijzen aan een plaatje, maar hier kan je enkel maar een vast webadres invoeren, en niet een verwijzing naar een andere cel of gewoon een formule. Tenminste, dat is zoals ik het nu zie.

Heeft iemand enig idee hoe het mogelijk is om, wanneer er op een plaatje geklikt wordt, een hyperlink geactiveerd wordt die in een andere cel geplaatst is?

Alvast hartelijk dank!

Beste whu2 ;)

Aan een afbeelding kan je een hyperlink koppelen, zodat deze verspringt naar de cel die je opgegeven hebt.

Of zoek je iets anders ?

Groetjes Danny. :thumb:

Beste whu2 ;)

Aan een afbeelding kan je een hyperlink koppelen, zodat deze verspringt naar de cel die je opgegeven hebt.

Of zoek je iets anders ?

Helaas bedoel ik iets anders... ;)

Vb.:
In cel A1 staat een hyperlink http://www.voorbeeld.nl/1. Deze zal wijzigen in een andere hyperlink zodra een gebruiker informatie opgeeft in andere cellen.
Nu wil ik een pic plaatsen ergens in de sheet, die bij aanklikken de website zoals geplaatst in cel A1, opent.

Beste whu2 ;)

Of zoek je iets anders ?

Oplossing gevonden:

ActiveWorkbook.FollowHyperlink Range("a1").Value, NewWindow:=True

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan