Dynamische hyperlink op een Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickBunt

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2011
Goedemorgen allemaal,

Ik krijg de melding Run-time error '-2147221014 (800401ea)': cannot open the specified file

Met de volgende regel komt de naam van een website terecht in een label op een userform (deze staan in een bronbestand bijv. www.google.nl)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Label145.Caption = Supplier.Offset(, 27).Value

Met onderstaande code wilde ik, door te klikken op het label, naar de website gaan. Dit werkt alleen door in het bronbestand http:// voor iedere website te zetten. Moet dit sowieso?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Private Sub Label145_click()
ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Label145.Caption
End Sub

Als tekst op het label wilde ik alleen het woord website zien. Kan ik ergens een 'friendly name' plaatsen? Alvast bedankt voor de reacties.

M.vr.gr. Patrick Bunt

Plaats het adres van de website in het Tag attribuut van het label:
Code:
Label145.Tag = Supplier.Offset(, 27).Value

Waarna je dit doet:
Code:
Private Sub Label145_click()
    ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=Label145.Tag
End Sub

Je kan dan uiteraard iedere gewenste Caption gebruiken.

Laatst bewerkt:
Edmoor, bedankt voor je reactie. Dit werkt super, dank je.
Er moet wel http:// voor het adres staan maar dit heb ik inmiddels opgelost met een formule in het bronbestand.

Ik ben er uiteraard vanuit gegaan dat Supplier.Offset(, 27).Value de juiste waarde bevat.

Goedemorgen allen,

Ik heb getracht om de naam van de website snel te laten zien als je met de muis over de label website gaat. Kan de Control Tip Text dynamisch zijn?

Code:
Private Sub Label145_MouseMove(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
    Label145.ForeColor = &HFF&
    Label145.ControlTipText = Supplier.Offset(, 27).Value
   End Sub

Als ik de muis beweeg over de label krijg ik een Compile error.
Can't find project or library.
Heeft iemand een idee? Bij voorbaat dank.

Er is niks mis met die code. Kijk in de VBA Editor onder Extra en dan Verwijzingen wat er mist.

Als die MISSING bibliotheken zijn die je gebruikt moet je zorgen dat ze er zijn. Vink ze anders eens uit.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan. Nu krijg ik echter de melding; Compile error: Variable not defined.

Plaats je document eens.

Ik ga hem even aanpassen (vanwege gevoelige informatie) en dan zal ik hem plaatsen.

Ik heb option explicit weggehaald in de code van de userform, bij euroconverter en eurotool het vinkje uitgezet en mijn code rowsource gewijzigd in:

Code:
ListBox2.List = Sheets(3).Cells(3, 1).Resize(15).Value

Als ik nu met mijn muis beweeg over de labe website dan krijg ik een andere melding, nl;

Run-time error '424':
Object required

Heb jij dit bestand van iemand overgenomen ?

Dit bestand heb ik inderdaad niet zelf gebouwd, enkel naar mijn wensen aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan