• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamische kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
hey iedereen,

ik heb ghier al zo veel hulp gehad, dat ik ongetwijfeld nu ook goede tips zal krijgen op mijn volgende vraag:

Ik zou graag een "dynamische" kalender creëren waarin de gebruiker per dag een paar opdrachten kan "slepen", die vervolgens in de kalender komen.. nadien zou ik moeten kunnen filteren op welke dagen bepaalde opdrachten staan in de kalender.. Is het mogelijk om zo een soort "dynamische" kalender te creeëren in excel? als startputn kan ik de template nemen van de microsoft website, dit zou ik dan moeten uitbreiden met de mogelijkheid om opdrachten te "slepen" naar een bepaalde dag,en ze nadien kunnen filteren..

alvast bedankt voor de hints/tips/ideeën!

edit: dit heb ik reeds gevonden.. http://www.geocities.com/ylijohe/Kalenderi.xls (in het fins)
dit zou een goede basis moeten zijn.. maar ivm dat slepen van opdrachten geraak ik al niet verder vrees ik :-)

Laatst bewerkt:
Zou deze iets voor u kunnen betekenen?

Cobbe

Laatst bewerkt:
Zou deze iets voor u kunnen betekenen?

Cobbe

dit is zeker een heel goed begin ja.. nu zou ik graag deze kalender uitbreiden met de optie dat je in elke dag een bepaald aantal opdrachten/taken kunt slepen .. zodat ik nadien kan zien wie op welke dag met wat bezig is.. maar het zou via slepen moeten zijn, dus niet dat je in elke dag bepaalde taken moet typen.. (eventueel zou ik hetkunnen doen met keuzeljijsten..) dat is mss een optie als er geen mogelijkheid is van objecten te slepen naar de dagen..

Een mens is ook nooit tevreden :)

Je kunt toch per dag 5 items inslepen.
Desnoods voeg je per week de nodige lijnen toe zodat je er zoveel kunt maken als je wil.

Cobbe

Hier bij nog een aanpassing zodat de datum wat dynamischer is.
En een voorwaardelijke opmaak toegevoegd

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan