Dynamische rapport titel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmuller

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Berichten
5
Beste lezers,

Ik zit met een vraag waarvan ik niet exact weet of dit mogelijk is binnen access, dit is nl. de volgende via een formulier draai ik factuur rapporten, nu zou ik graag willen dat ieder rapport een andere naam (titel krijgt) kan ik deze titel zodanig aanpassen dat deze automatisch als naam het factuur nr krijgt welke op het rapport vermeld staat?

Ik ben al aan het spelen geweest met een gebeurtenis procedure tijdens het openen van het rapport Me.Caption, maar krijg dit niet voor elkaar.

Heeft er nog iemand hier suggesties hoe dit te doen en of dit zowiezo wel mogelijk is.

Alvast mijn dank.
 
Ik zou het doen via het formulier waarmee je het rapport opent. Overigens weet ik niet precies hoe je de titel wilt aanpassen; als je een rapport hebt met meerdere facturen, en dus ook meerdere factuurnummers, gaat het denk ik niet lukken, omdat je rapporteigenschappen moet instellen vóór dat je de gegevens op het formulier laadt. Je kunt bijvoorbeeld wel de datum als vast (wisselend) gegeven laten genereren in de titel, maar niet een veldwaarde uit de onderliggende bron. Want die komt uit de detailsectie, als het rapport al wordt opgemaakt.
Kies je voor de optie om het vanuit het formulier te doen, dan open je het rapport rapport eerst verborgen in de Ontwerpfase waarna je de titel instelt en daarna het rapport weer sluit. Vervolgens open je het rapport in de normale weergave.
Maar dit werkt dus maar met één factuurnummer...
 
Oke duidelijk, het rapport wordt nu geopend vanuit het formulier ik stel op dit moment de titel in bij het on open event van het rapport met de volgende code Me.Report.Caption

Probleem is dat het factuur nr wordt samengesteld in het rapport dmv een combinatie van velden.
Hoe kan ik de titel instellen zoals jij het vermeld? het rapport verborgen openen in de ontwerp fase lukt nog wel maar dan?

Alvast bedankt.
 
Als je het factuurnummer samenstelt op het rapport, dan kun je dat ook doen vanuit het formulier. Je leest dan de Recordsource van het rapport uit, en combineert vervolgens de velden tot de juiste string. Vervolgens zet je deze in de Caption, en sla je het rapport weer op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan