Dynamische schijf ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Help!!!
Ik heb van iemand een HDD gekregen om nog data af te halen die nodig is,maar ik heb deze schijf aan mijn pc gehangen als primary slave,maar ik kom er niet in,want hij is ''dynamisch'',dit zie ik in disc management,en er staat ook een klein uitroeptekentje of vraagtekentje bij,dat weet ik niet meer zeker wat het exact was. Maar hoe kan ik deze schijf toch benaderen zonder hem eerst te moeten formatteren oid???

Groet van Leo.

'k heb zo geen idee, wat je precies bedoelt.. maar goed.

------------------------------------------------------
- stond er op die slave een besturingssysteem?
- is de schijf gewoon een IDE-schijf?
- staan de jumpers goed? (en kabels goed)

Leo :

Je kan beter opstarten met je eigen os.

Zet de andere hdd als slave op ide1.

Of gaat het om een externe schijf ?

groetjes speedtouch

Geplaatst door JKoelman
'k heb zo geen idee, wat je precies bedoelt.. maar goed.

------------------------------------------------------
- stond er op die slave een besturingssysteem?
- is de schijf gewoon een IDE-schijf?
- staan de jumpers goed? (en kabels goed)

- stond er op die slave een besturingssysteem? Nee,alleen data.
- is de schijf gewoon een IDE-schijf? Primary slave IDE
- staan de jumpers goed? (en kabels goed) Ja,alles staat goed,de vraag is alleen hoe ik een dynamische schijf kan benaderen,hij word gezien in de BIOS,en ook in Windows XP,maar kan er dus niet in,omdat ik de melding krijg dat ie dynamisch is

Geplaatst door speedtouch
Leo :

Je kan beter opstarten met je eigen os.

Zet de andere hdd als slave op ide1.

Of gaat het om een externe schijf ?

groetjes speedtouch

Je kan beter opstarten met je eigen os. Ja maar dat doe ik dus ook,de schijf waar ik de data van wil zien hangt aan de eerste IDE als slave

Zet de andere hdd als slave op ide1.Nee,want daar staat mijn OS op,als ik het dus omwissel,start ie niet meer op lijkt mij

Of gaat het om een externe schijf ?Nee,een primary slave hangt dus aan een IDE slot met een flatcable,dus het is geen externe schijf.
Maar toch bedankt voor de reactie.

Is er nu echt helemaal niemand in dit intelligente forum,waar zoveel kennis in huis is,die het weet???:(

Of kan ik soms een dynamische schijf alleen maar zien als deze aan de computer hangt waar hij dynamisch is gemaakt? Als dat zo is namelijk,dan moet ik hem weer aan een pc op mijn werk hangen,de data overpompen naar die desbetreffende c-schijf aldaar,dan de schijf waar het hier om gaat opnieuw formatteren,en niet meer dynamisch maken,en hierna de data weer terugpompen,zodat ik hem daarne thuis WEL misschien kan zien als een gewone logical drive als slave zijnde.
Of kan het allemaal wat eenvoudiger??

Wie weet het !!!

Groetjes van Leo.

Nee laat maar,ik heb het al gevonden,je kan namelijk een dynamische schijf importeren als een gewone leesbare volume,dat heb ik net gelezen op de site van Partition Magic.Dit kan gewoon onder Windows,heel eenvoudig.

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.

Groetjes van Leo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan