dynamische tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gust1977

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
70
Een gebruiker wil een vakantie aanbieden. Hij moet daarbij een reeks velden invullen (titel, plaats, dagen,…). Maar het aantal dagen is altijd anders. Ik kan niet op voorhand 100 velden voorzien, en dus ook in de database 100 rijen. Waarschijnlijk is dit mogelijk in javascript, maar aangezien er ook een database gebruikt wordt kan dit best in php gemaakt worden.

  • Hoe kan ik als webmaster ervoor zorgen dat hij in het formulier zoveel dagen (velden) kan toevoegen als hij wil?
  • Hoe kan ik dit verantwoorden in de database?

Om te zien wat ik bedoel: ik heb iets gelijkaardigs in javascript gevonden: Klik hier
Dit zoek ik dan in php
 
Laatst bewerkt:
Hoe wil je dagen specificeren?

1 dag, 30 dagen, 100 dagen of 6 juni 2009, 8 juni 2009, 31 december 2009?
 
Gewoon dag 01 - dag 02 - dag 03,...

Er moeten telkens een reeks velden toegevoegd worden. Ik heb hier een voorbeeld gemaakt

Het is de bedoeling dat ze alleen de volgende velden extra kunnen toevoegen die op diezelfde pagina verschijnen als ze op een knop duwen:
- Dag
- from en to
- beschrijving

De rest komt maar 1 keer voor.
 
Je kunt een formulier alleen maar dynamisch aan laten vullen met Javascript.

PHP is een server-side programmeertaal, dat houdt dus in dat het door de server verwerkt moet worden voordat het wordt getoond.

In jouw voorbeeld komt het er dan op neer dat je elke keer de pagina moet refreshen voor een extra dag.

Niet optimaal en ook onnodig omdat het uiteindelijk op hetzelfde uitkomt.
 
Ik heb het duidelijk gemaakt, klik hier.

Dat moet toch in een database opgeslagen worden? Hoe wordt dat gedaan als er meerdere dagen worden toegevoegd zoals in voorbeeld?
 
Even snel voorbeeldje:

Je hebt een tabel 'reis' met daarin:

reis_id
reis_naam
reis_aanbieder_id

Je hebt een tabel 'reis_data' (bijv) met daarin:

reis_id
reis_data_dag (of datum, wat jij wilt)
reis_data_....

Bij het ophalen van een bepaalde reis:

SELECT * FROM reis, reis_data WHERE reis_data.reis_id = reis.reis_id

Even snel voorbeeldje hoor, kan allemaal wel netter qua namen e.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan