• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische tick marks voor excel grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

geerten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Hallo,

Ik heb een grafiek gemaakt met dynamische bereiken (met named ranges). Die werkt goed. Als ik het invoerbereik aanpas, wordt de grafiek ook aangepast. Nu is het probleem dat de tick marks op de assen niet goed mee gaan, soms staan er te veel, soms te weinig, afhankelijk van de hoeveelheid data.
Ik wil graag dat er een optimale indeling voor de assen wordt berekend, op basis van de invoergegevens, en dat deze indeling gebruikt wordt om de indeling van de assen (tick marks) in te stellen. Is dit mogelijk in VBA?

Groeten,
Geert

Zie chapter 15, laatste paar bladzijden:

http://www.bmsltd.ie/ProExcelDev/Default.htm

Wigi

Heb jij toevallig die boek al gelezen Wigi?

Ik ben hem in een speurtocht naar een geschikt Excel boek tegengekomen, en veronderstel dat hij zeer goed is. Alleen weet ik niet of hij te hoog gegrepen is of niet, en of de topics zijn hetgeen ik zoek. Hoofdstuk 19 tot 22 is bv. niet hetgeen ik op korte termijn van plan ben om me in te verdiepen, maar andere hoofdstukken interesseren me dan weer wel enorm.

Of ken je toevallig nog een (gevorderd) boek dat tot aanbeveling strekt?
Ik ken de titel niet, maar dat van die mensen van Ozgrid (Hawley) met hun 100 "recepten" leek me ook wel wat.

Laatst bewerkt:
Heb jij toevallig die boek al gelezen Wigi?

Als ik het had, zou ik het met veel plezier lezen. Maar heb het dus niet, enkel die paar hoofdstukken. Het is wel van zeer goed niveau, heb ik al op een paar blogs gelezen.

Hoofdstuk 16 tot 22 is bv. niet hetgeen ik op korte termijn van plan ben om me in te verdiepen, maar andere hoofdstukken interesseren me dan weer wel enorm.

Waarschijnlijk doet de uitgeverij van het boek dat niet voor niets...

Of ken je toevallig nog een (gevorderd) boek dat tot aanbeveling strekt? Ik ken de titel niet, maar dat van die mensen van Ozgrid (Hawley) met hun 100 "recepten" leek me ook wel wat.

Ook zeer interessant, en ook nog niet gelezen omdat ik het niet heb. Van Dave Hawley zelf heb ik vernomen dat er een tweede versie van de Excel Hacks komt.

Ik heb dit gelezen: http://j-walk.com/ss/books/bookxl19.htm

Zeer goed... ;)

Wigi

Ook zeer interessant, en ook nog niet gelezen omdat ik het niet heb. Van Dave Hawley zelf heb ik vernomen dat er een tweede versie van de Excel Hacks komt.
Wigi

Bedankt voor de info. Eens kijken wat de Kerstman moet brengen :)

Bedoel je een tweede druk of echt een nieuw boek?
Maw bedoel je deze versie http://www.hcw.be/p.aspx?p=J0447 of nog iets anders?

Die versie ja.

Ik wist niet dat het al uit was.

Hallo,

Wigi, bedankt voor je antwoord. Ik ga de genoemde methode zeker uitproberen!

Dat boek ziet er ook veelbelovend uit, een prima tip.

Geert.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan