• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische uren registratie in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dako
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dako

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2015
Beste allen,

We trachten een dynamische uren registratie te maken, maar lopen tegen enkele issues aan:

we starten met een dag type in kolom B
0 = normale werkdag dus 8 uren te presteren
1= feesdag dus betaald aan 200%
2= ADV dag dus totaal van 40 uren per week dient -8h te gaan
3= vakantie dag dus total van 40 uren per week dient -8h te gaan.

Verder:
- kolom H zijn de total gepresteerde uren
- de eerste 8 uren gepresteerd per dag zijn normale uren aan 100% deze dienen in kolom I te komen
-er dient 0,5 uur per dag als niet betaalde pause gerigistreed te worden
- overuren, zijn de uren die meer als 8 gepresteerd worden dienen automatisch in kolom M te komen
-uren op een zaterdag dienen automatisch in kolom M te komen
-uren op een zon- of feestdag (aan te geven in kolom B) dienen automatisch in kolom N te komen

Het kan zijn dat mensen minder dan 8 uur op een dag werken, dit is ook geen problem, maar er Mogen geen - uren in een andere kolom opduiken?

in bijlage de file en hoever we reeds gekomen zijn.
Kan iemand ons verder helpen?

Alvast dank. Bekijk bijlage 2015 01 Urenregistratie.xls

Hallo Dako.

Als ik het goed begrijp loop je alleen nog tegen het probleem aan dat er geen min uren getoond mogen worden?
Dus als iemand minder dan 8 uur werkt, dan moet in M geen -1 komen te staan?
Dat kan je oplossen met deze formule =ALS(EN(B5=0;H5-8<=0);0;H5-8)

Edit: Ik zie dat er nog meer vragen in staan, ik ga verder kijken.

Laatst bewerkt:
Wat aanpassingen gedaan, alleen voor de dinsdag, want je samengevoegde cellen hebben niet dezelfde grootte, waardoor ik de formules niet kan doortrekken.
Ik hoor wel of dit meer in de richting is die je bedoelt.

Bijlagen

Dako,

Excuus dat ik niet meer heb gereageerd, maar bekenden van mij hebben een ongeluk gehad, ik was met mijn hoofd ergens anders.
Gaat naar omstandigheden goed met ze.
Ik zie dat Leotaxi inmiddels een verbeterde versie heeft geplaatst.
Ik wacht wel even af of die voldoet.

nog 2 puntjes gevonden die in vorige niet werden opgelost
1 de pauze van 0,5 uur per dag
2 feestdag type 1 kan zowel gewerkt zijn als een opgenomen dag

die zijn bij deze aangepast
feestdag met aanvang en eindtijd geeft uren in kolom 200 %
feestdag zonder tijden resulteert in 1 opgenomen feestdag.

mvg
Leo

Bijlagen

Beste heren,

Alvast mijn dank voor jullie ondersteuning.
We hebben dit net even in de groep besproken en en zijn nog enige wijzigingen en toevoegingen die we graag verwerkt willen zien.

We komen er helaas zelf niet echt uit.

De dag types zijn gewijzigd:
0 = normale dag
1 = feestdag
2 = vakantiedag
3 = center / training (dit mag resulteren in Maximaal 8 uur aan 100%, dus dit dagtype staat geen overuren toe)
4 = Ziek, (hier worden geen uren gepresteerd, maar moet toch automatisch 8 uur registreren aan 100%

Voor de zaterdag zijn enkel dagtype 1 en 2 mogelijk.

Verder is kolom D aangepast naar "wacht"

doel is per dag deze in 2 te delen waarbij in het bovenste deel een keuze gemaakt dient te worden
0 = neen
1 = ja

indien ja dient in het onderste deel van die dag, afhangend van de keuze in kolom b een getal komen te staan;
normale werkdag = 25
zaterdag = 50
feestdag = 75

dit heft betrekking op de uit te betalen wacht vergoedingen.

verder dient van elke dag een half uur pause automatisch in mindering gebracht te worden, dit geld niet wanneer men van wacht is, dus wanneer in kolom D ja ingevuld is mag er geen half uur pause in mindering gebracht worden.

Helaas is dit ver boven onze pet om dit in de nodige formules te krijgen?

Jullie assistentie wordt erg geapprcieerd en we leren nog wat bij.

Dank
Dako

Bekijk bijlage 2015 01 Urenregistratie V1.2 L2.xlsx

Hoi Dako,

enkele vragen
Zaterdag enkel type 1 of 2 maar type 2 = vakantiedag ??????
training automatisch 8 uur of toch 7,50 ??? zelfde voor ziekte

mvg

Leo

zaterdag kan enkel zijn:
0 normale werkdag
1 feestdag

training
kan minder dan 8 uur zijn, nooit meer
ook 0,5 uur pauze

bij alle dagen wanneer er minder dan 6 uur gepresteerd zijn, geen pause aftrekken

dank
Dako

Hallo Leo en anderen,

We komen dichter in de buurt.

Nog enkele vragen:

dag types 2 (vakantie) en 4 (ziek) dienen te resulteren in 8h aan 100%

bij type 0 (normale werkdag) er dient een half uur pause automatisch in mindering gebracht te worden, echter wanneer men meer dan 8h werkt, dient er 8h aan 100% geregistreerd te worden en de rest aan 150%
bv: werk van 8:00 tot 20:00 zou moeten resulteren in 8h aan 100% en 3,5h aan 150%

wanneer de zaterdag als feestdag (type 1) geregistreerd wordt dient de wacht premie 75 te worden, op een gewone zaterdag is dit 50.

Alvast dank voor jullie steun.

Mvg
Dako

Dako,

aanpassingen zijn gebeurd, toch enkele bedenkingen

1) iemand die 8 uur komt werken krijgt 7,50 uur betaald, iemand ziek of verlof krijgt 8 uur ???

2) het 0,5 uur pauze, dus iemand die overwerkt mag zijn pauze pas hebben na 8 uur arbeid ???
en wat met iemand die 8,5 uur werkt ?? 8 uur aan 100% en 0,0 aan 150%

maar ja zijn maar bedenkingen, ik moet er niet werken he :P

mvg
Leo

Bijlagen

aanpassingen zijn gebeurd, toch enkele bedenkingen

Hallo Leo,

Niet geheel.....

1) iemand die 8 uur komt werken krijgt 7,50 uur betaald, iemand ziek of verlof krijgt 8 uur ???
vermits dat pauze niet betaald is dient men dus 8,5 uur te registreren, waarvan 8 uur betaald zijn.
voorbeeld, ik start om 8uur en werk tot 12, neem dan pauze tot 12:30 en werk dan weer tot 16:30
dan heb ik de 8 uur gewerkt, en ben feitelijk 8,5 uur totaal weg geweest.
de reden dat verlof of ziekte gewoon aan 8 uur geregistreerd wordt is daar er die dag geen feitelijke prestaties geleverd worden, echter verlof en ziekte worden in uren gerekend voor de loon verwerking.

2) het 0,5 uur pauze, dus iemand die overwerkt mag zijn pauze pas hebben na 8 uur arbeid ???
en wat met iemand die 8,5 uur werkt ?? 8 uur aan 100% en 0,0 aan 150%
de pauze is geen werktijd, dus je mag je pauze nemen, deze mag echter nooit als werktijd geregistreerd worden
iemand die 8,5 uur werkt, heeft dus 0,5 uur overuren, en is heeft dus een totaal van 9uur geregistreerd.

maar ja zijn maar bedenkingen, ik moet er niet werken he
dank voor het meedenken, samen weten we meer dan alleen, hoop dat de toelichtingen de situatie verduidelijken

mvg
Dako

Hallo Dako,

graag even vertellen wat waar moet komen in volgende gevallen, normale werkdag niet van wacht

1) aanvang 08h00 einde 16h30

2) aanvang 08h00 einde 17h00

kan wel iets verzinnen maar liever zeker zijn

mvg

Leo

Hallo Leo,

graag even vertellen wat waar moet komen in volgende gevallen, normale werkdag niet van wacht

totaal uren gewerkt = 8uur aan 100%

totaal uren gewerkt 8,5 uur waarvan 8uur aan 100% en 0,5uur aan 150%

op deze manier wordt het heel duidelijk voor de medewerkers hoe hun uren berekend worden

Mvg
Dako

Beste Leo en anderen,

We zijn er bijna, de issues waar we niet uitkomen zijn nog:

1. uren Mogen mekaar nooit overlappen, zoals voorbeeld in bijlage
E6 mag nooit vroeger zijn dan F5

2. wanneer dagtype center/training is:
kan er maximal 8 uur aan 100% geregistreerd worden, echter om 8 uur aan 100% te hebben dient men 8,5 uur aanwezig te zijn daar de 0,5 uur pauze niet betaald wordt.

dus de 0,5 uur pauze dient steeds in rekening gebracht te worden zoals op andere normale werkdagen.

Alvast onze oprechte dank.

Dako

Bekijk bijlage 2015 02 Urenregistratie V1.4.xlsxBekijk bijlage 2015 02 Urenregistratie V1.4.xlsx

Hallo Leo,

Dank hiervoor....

We hebben het net intern besproken.

De begintijd zou gelijk Mogen zijn aan de eindtijd, echter niet vroeger.
wat we nu zien is dat er telkens 1 minuut later moet ingegeven worden, wat resulteert in gekke total uren.
is het mogelijk dit aan te passen?

Verder, lijkt het erop dat 0,5 uur pauze waar het we het eerder reeds over gehad hebben, terug naar een oudere versie is komen te staan.

voorbeeld:
totaal uren gewerkt = 8uur aan 100%

totaal uren gewerkt 8,5 uur waarvan 8uur aan 100% en 0,5uur aan 150%

Alvast dank,
Dako

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan