Ik heb 2 Excelbestanden openstaan en wil data vanaf het hoofdbestand ("Databestand") via een macro kopiëren naar een ander openstaand bestand ("Ontwerp-1"). Dat gaat prima via onderstaande macro (die is opgenomen en kan wellicht korter).
Maar nu de vraag: het bestand "Ontwerp-1" wordt steeds gekopieerd en wordt dan "Ontwerp-2" genoemd, dat wordt weer gekopieerd en "Ontwerp-3" genoemd etc. De macro uit "Ontwerp-1" werkt dan natuurlijk niet in "Ontwerp-2". Ik kan in de macro natuurlijk overal waar Ontwerp-1 staat -> Ontwerp-2 veranderen. Maar ik vroeg me af of er een dynamische bestandsverwijzing mogelijk is in de macro. Zo ja: hoe zou onderstaande code dan worden (evt korter mag ook)?
En: de macro staat in het bestand "Ontwerp-1" (niet in "Databestand").
P.S. in werkelijkheid komt "Ontwerp-1" natuurlijk vaker voor in de macro, vandaar mijn vraag!
Maar nu de vraag: het bestand "Ontwerp-1" wordt steeds gekopieerd en wordt dan "Ontwerp-2" genoemd, dat wordt weer gekopieerd en "Ontwerp-3" genoemd etc. De macro uit "Ontwerp-1" werkt dan natuurlijk niet in "Ontwerp-2". Ik kan in de macro natuurlijk overal waar Ontwerp-1 staat -> Ontwerp-2 veranderen. Maar ik vroeg me af of er een dynamische bestandsverwijzing mogelijk is in de macro. Zo ja: hoe zou onderstaande code dan worden (evt korter mag ook)?
En: de macro staat in het bestand "Ontwerp-1" (niet in "Databestand").
P.S. in werkelijkheid komt "Ontwerp-1" natuurlijk vaker voor in de macro, vandaar mijn vraag!
Code:
Sub Dataextraktie()
Windows("Databestand.xlsm").Activate
Range("B2:D12").Select
Selection.Copy
Application.WindowState = xlNormal
Windows("[COLOR="#FF0000"]Ontwerp-1.xlsm[/COLOR]").Activate
Range("B3:D9").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAllExceptBorders, Operation:=xlNone, _
SkipBlanks:=False, Transpose:=False
Range("B3").Select
End Sub