• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische verwijzing naar een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharijono

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2006
Berichten
3
Goedemiddag allen,

Na wat stoeien kom ik er niet uit en wil ik jullie graag om hulp vragen...

Ik werk op een contact center waar we scores bijhouden van onze agents.
Nu wil ik graag een sheet maken waarin scores uit hun persoonlijke scoresheet worden gehaald en in een centrale sheet wordt weergegeven.

Ik heb dus een persoonlijke scoresheet en een overviewscoresheet. De persoonlijke sheets worden volgens afspraak opgeslagen op een bepaalde locatie volgens een bepaald patroon (in dit geval de gebruikersnaam.xls).

Omdat we in een omgeving zitten waarin er vaak mensen bijkomen en weggaan heb ik een datablad gemaakt waarin alle namen van alle agents in staan. Als er iemand weggaat kan het dus zo zijn, dat de volgorde veranderd.

Nu wil ik iets bedenken waardoor de verwijzing naar de persoonlijke scoresheet dynamisch is; als A nu op regel 1 staat moet zijn score op regel 1 komen te staan, maar als hij volgende maand op regel 2 staat (omdat er iemand bij is gekomen bv) dan moeten zijn resultaten op regel 2 komen te staan.

Het is allemaal heel erg warrig zoals ik het omschrijf, misschien schept bijlage wat verheldering...

Alvast bedankt en ik hoop dat er iemand is die weet wat ik nou eigenlijk bedoel... :rolleyes:
 

Bijlagen

  • sc.zip
    48,4 KB · Weergaven: 192
Beste sharijono,

Dat kan via de functie INDIRECT, maar je moet dan wel erg oppassen met de syntax van de functie. Een tikfoutje is zo gemaakt.
=INDIRECT("'C:\helpmij.nl\[bronbestand.xls]"&A3&"'!$A$2")
Deze functie haalt uit het bestand "bronbestand", dat staat in de map helpmij.nl de waarde van cel A2, van het werkblad waarvan de naam aangegeven wordt door cel A3.
Ik kan wel een voorbeeld posten, maar zodra je de link wilt bijwerken blijkt het pad bij jou niet te bestaan, wat resulteert in een foutmelding.
Met de functie INDIRECT kun je waardes en celverwijzingen aan elkaar plakken d.m.v. de &.
In jouw geval maak je het jezelf lastiger omdat je uit de gebruikersnaam een code afleidt (vijf eerste karakters uit de achternaam en twee karakters uit de voornaam), die in een andere kolom staat. Je zult dan INDIRECT moeten combineren met VERT.ZOEKEN
Mmmm, in jouw bestand zet je de gebruikerscode al in kolom V, dus zul je die code moeten gebruiken en hoef je VERT.ZOEKEN niet te gebruiken.

Ik hoop dat je er een beetje uit komt.

Richard
 
richard1970 zei:
Beste sharijono,

Dat kan via de functie INDIRECT, maar je moet dan wel erg oppassen met de syntax van de functie. Een tikfoutje is zo gemaakt.
=INDIRECT("'C:\helpmij.nl\[bronbestand.xls]"&A3&"'!$A$2")
Deze functie haalt uit het bestand "bronbestand", dat staat in de map helpmij.nl de waarde van cel A2, van het werkblad waarvan de naam aangegeven wordt door cel A3.
Ik kan wel een voorbeeld posten, maar zodra je de link wilt bijwerken blijkt het pad bij jou niet te bestaan, wat resulteert in een foutmelding.
Met de functie INDIRECT kun je waardes en celverwijzingen aan elkaar plakken d.m.v. de &.
In jouw geval maak je het jezelf lastiger omdat je uit de gebruikersnaam een code afleidt (vijf eerste karakters uit de achternaam en twee karakters uit de voornaam), die in een andere kolom staat. Je zult dan INDIRECT moeten combineren met VERT.ZOEKEN
Mmmm, in jouw bestand zet je de gebruikerscode al in kolom V, dus zul je die code moeten gebruiken en hoef je VERT.ZOEKEN niet te gebruiken.

Ik hoop dat je er een beetje uit komt.

Richard

Bedankt voor de reactie!

In mijn geval probeer ik dus

=INDIRECT("'C:\helpmij.nl\[bronbestand.xls]"&A3&"'!$A$2")

bronbestand.xls te vervangen met harijst1.xls (oftewel de waarde uit kolom V uit dezelfde regel)...

Is er een manier om bronbestand te vervangen met de gebruikersnaam uit kolom V??

Grt,
Stefan
 
Beste sharijono,

Nu pas zag ik kolom W en verder :)
Pas de formule aan:
=INDIRECT("'G:\Helpdesk\Supervisors\Medewerkers\Coaching\2006\Scorecard\januari\["&V3&"]Softscore'!D6)
en trek 'm door naar beneden.
Ik zie wel dat je telkens andere cellen pakt op het werkblad Softscore. Heb je de bladen identiek opgebouwd? Anders vormt dat nog een probleem(pje).

Schrik niet als je een paar keer een foutmelding krijgt omdat je de syntax niet snapt. Al doende leert men.

Groeten,

Richard
 
:thumb:

Bedankt voor de hulp! Ik heb onderstaande gebruikt:

=INDIRECT("'G:\Helpdesk\Supervisors\Medewerkers\Coaching\2006\Scorecard\januari\["&V2&$W$2)

Het werkt... Alléén...

De werkmappen waarnaar wordt verwezen moeten geopend zijn, want anders krijg ik een #VERWERK fout... Is hier een oplossing voor?? Want het is niet te doen om alle werkmappen te openen alvorens het overzicht goed ingevuld is...

Nogmaals alvast bedankt voor de input...
 
Laatst bewerkt:
Stefan,

Misschien dat je iets kan doen met een macro die de namen van de verschillende files automatisch vervangt aan de hand van het lijstje in het blad DATA.

Het is niet helemaal uitgewerkt maar het is meer een idee.:)
 

Bijlagen

  • sc Dynam.rar
    14,7 KB · Weergaven: 220
Beste sharijono,

Vreemd, want in mijn test thuis verschijnt deze foutmelding niet. Krijg je bij openen van het bestand te zien dat het externe koppelingen bevat? Misschien moet je die dan gelijk laten bijwerken?

Groeten,

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan