• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische verwijzing naar gekoppelde bronbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertWerf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2020
Ik heb een tabel in F:\2020\Map1 2020.xlsm en wil in Map2.xlsx gegevens ophalen uit Map1. Dat werkt prima met de onderstaande regel.

=ALS($A2<>"";INDEX('F:\2020\[Map1 2020.xlsm]Blad1'!$B$2:$Y$500;VERGELIJKEN($E2;'F:\2020\[Map1 2020.xlsm]Blad1'!$B$2:$B$500;0);7);"")

Nu wil ik het pad en de bestandsnaam dynamisch maken voor elk jaar. Dus ik wil 2020 automatisch kunnen vervangen door 2021 etc.
Heb al een paar uur gezocht op internet maar geen oplossing kunnen vinden.

Bijlagen

Er is een oplossing met de functie 'INDIRECT', maar dan moeten beide bestanden openstaan.
Maar dat zal de bedoeling wel niet zijn.

Met formules en het bestand niet geopend is daar geen oplossing voor.

Het is inderdaad opgelost met de functie 'INDIRECT'

Dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Bert

Er is een oplossing met de functie 'INDIRECT', maar dan moeten beide bestanden openstaan.
Maar dat zal de bedoeling wel niet zijn.

Met formules en het bestand niet geopend is daar geen oplossing voor.

Dus dit kan wel opgelost worden middels VBA? Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing hiervoor. Ik heb INDIRECT toegepast, maar dan moet inderdaad het bronbestand geopend zijn. Dit is niet wenselijk, aangezien ik van projectspecifieke inkooplijsten één verzamel-inkooplijst wil maken en ik dan van alle projecten eerst de inkooplijsten moet open om vervolgens de meest recente gegevens in de verzamel-inkooplijst weer te geven.

Harry, kist doe mie hier mit helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan