Eén beeldscherm, meerdere computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo,

Ik wil eigenlijk meerdere computers op één beeldscherm aansluiten.
Ook heb ik het liefst dat ik muis en keyboard niet hoef te switchen.

Ik las iets over KVM switches, maar weet niet precies welke ik dan moet nemen en wat goed is.

Hopelijk helpen jullie me verder!

Hoi,

Je zal even moeten aangeven over welke aansluitingen hij moet bezitten usb of ps 2 en welke aansluiting beeldscherm. en om hoeveel pc's :p alle 5 soms? want 4 ports is het max volgens mij.

Laatst bewerkt:
Haha, als 5 niet kan is vier genoeg, maar eerst 3 of 2 is genoeg. Ik weet niet echt waar ik tussen kan kiezen. Toenet scheelde 4 en 8 PC's 5euro dus dan ga ik natuurlijk voor de 8 PC's.

Ik heb USB aansluiting nodig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Misschien deze d-link is over het algemeen wel een goed merk en kijk anders even hier heb je een idee

Wat voor poort zit er naast de VGA poort? (Bij de gene die jij me aanbeveelt)?

Moet ik die gebruiken? En is er verder nog een aansluiting nodig voor het kasje zelf (stroom of iets dergelijke)?
En hoe moet ik dan switchen tussen de PC's ?

Hoi,

Nee hoeft niet
Nee hoeft geen externe spanning
doormiddel van commando toetsen op je toetsenbord

Ps even als mod je hoeft niet steeds te quoten hoor zo blijft het wat overzichtelijker en het scheelt ruimte

Laatst bewerkt:
Sorry:o, zal er aan denken!

En bedankt voor de info. Ik kan alles bestellen!

2 zaken nog om rekening mee te houden:

-Er zijn versies waarmee je ook nog microfoon en geluid mee kunt schakelen
-Welke monitor aansluiting gebruik je VGA of DVI. Kijk meteen even naar de max. resolutie die de KVM aan kan. Met name bij extreem hoge resoluties kan de kvm voor een beperking zorgen

@Modag. En ter info. Het max. aantal poorten ligt toch wel iets hoger dan 4. Prijs loopt dan wel op en 8 is nog redelijk haalbaar. Kun je ook nog voor op marktplaats kijken, zitten vaak nog in tweedehands serverracks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan