• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eén knop voor printen en bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirpatje

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2020
Dag allen,

Wat moet ik doen om met één knop zowel te printen als op te slaan in pdf (naar het bureaublad)?

Mvg

VenA

Had dat ook al gedacht maar was het niet zeker. Het was mogelijk dat er een vba code voor was. Ik zal het eens proberen.

tx

Geen idee wat je precies wil, maar hier een voorzetje
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  PrintPreview 'printout
  ExportAsFixedFormat 0, Environ("userprofile") & "\desktop\Test.pdf"
End Sub

Had dat ook al gedacht maar was het niet zeker. Het was mogelijk dat er een vba code voor was. Ik zal het eens proberen.

Het opnemen van een macro maakt VBA code voor je.
Dat is de hele bedoeling van het opnemen.

Vrienden,

Ik heb het bestandje toegevoegd en geprobeerd.

Het is de bedoeling dat meerdere mensen dit gebruiken. Dus moeten ze gewoon kunnen opslaan naar hun eigen opslagplaats.

Mvg

Bijlagen

Maak er dan dit van:
Code:
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        [COLOR="#FF0000"]Environ("userprofile") & "\Desktop\sr recrea December 2018 .pdf",[/COLOR] Quality:= _
        xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
        OpenAfterPublish:=True

Had ik niet gezien :confused:

Maakt niets uit. Ik lees ook wel eens de laatste reacties eerst:d

Vrienden,

idd stond in 4. Sorry

Ik heb de code van Edmoor ingebracht, opslaan als pdf werkt uitstekend maar hij wil niet afdrukken (printen).

Grtz

Heb je wel de juiste printer als standaard printer ingesteld?

Ik heb het eens opnieuw geprobeerd deze keer werkt het wel, dank aan allen.

Mvg

Toch nog een randvraagje.

Zal hij altijd opslaan als "sr recrea december 2018.pdf" of neemt hij de naam van het blad over? Ik heb in een ander document dezelfde opslagmogelijkheid nodig maar deze bevat meerdere tabbladen met verschillende namen.

Grtz.

Die naam staat er hard in.
Maak er dan dit van:
Code:
Environ("userprofile") & "\Desktop\" & ActiveSheet.Name & ".pdf"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan