Eén laptop voor internet op twee locaties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Berichten
125
Ik heb een laptop met Windows XP. Ik heb thuis een snelle internetverbinding (kabel) en dien daar geen IP-adres in te geven (gebeurt via automatische toewijzing). Op mijn werk wil ik ook graag deze laptop gebruiken voor internet. Daar werkt men echter met statische IP-adressen. Hoe kan ik -zonder alle instellingen telkens opnieuw aan te passen- op beide plaatsen toch op internet? Iemand enig idee?
 
Zit je werk niet op een server, daar zal je laptop moeten worden aangemeld op het netwerk om überhaupt iets te kunnen doen,

groet
 
Dat is niet onmiddellijk het probleem. Ik passeer via een gateway naar het internet. Probleem is dat die met statische IP-adressen werkt. Thuis heb ik variabele. Nu moet ik mijn instellingen altijd manuee wissen en aanpassen.
 
Bedoel je twee verschillende gebruikersaccounts? Dat heb ik geprobeerd maar hij neemt die instellingen over naar beide accounts.
 
Dat bedoelde ik inderdaad, dit is balen.

Misschien 2 netwerkverbindingen?
 
Je kan bij netwerk verbindingen meerdere netwerken toevoegen.
Voor mijn laptop heb ik een zakelijke en een privé verbinding. Op het werk zit ik op Lan en thuis niet.

Groet
 
'K heb geen idee hoe ik die tweede netwerkverbinding kan toevoegen. Wanneer ik een poging onderneem zegt ie "De breedbandverbinding is al geconfigureerd...". Lukt dus niet. Heb ondertussen wel een zéér interessante tool op internet gevonden: "MobileNetSwitch", dat laat je toe om op heel eenvoudige wijze verschillende instellingen te configureren op één netwerkkaart. Is shareware en kan tegen democratische prijs worden aangeschaft! Top!
 
rechtsklik op je netwerkverbindingen, eigenschappen, tcp/ip protocol selecteren, vervolgens eigenschappen --> je configureert je thuisverbinding met DHCP (automatisch een IP-adres laten toewijzen) de andere verbinding stel je in op het tabblad alternatieve configuratie (ook gateway en DNS servers) klaar!:D
 
Het zal wellicht aan mij liggen maar ik vind geen tabblad "Alternatieve configuratie". Ik gebruik Windows XP Professional; verandert dat iets aan de zaak?
 
Geplaatst door Goliath
Het zal wellicht aan mij liggen maar ik vind geen tabblad "Alternatieve configuratie". Ik gebruik Windows XP Professional; verandert dat iets aan de zaak?
nope, dat verandert niks, want dat is de versie die ik ook gebruik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan