Eén menu-time in een andere kleur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iineke

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Is het mogelijk om in een menu slechts één item een andere kleur of achtergrond te geven?

Dank je wel voor je reactie.
Ik begrijp dat ik met een aparte class in het css-bestand extra layout kan toevoegen.

Ik heb het inmiddels al op een andere manier opgelost, maar blijf toch wel benieuwd.

Zo'n class is van toepassing op het hele menu, niet op 1 onderdeel ervan, en aangezien die onderdelen ook niet in de css benoemd worden, kan ik het daar ook niet specificeren.
Kun je een extra class toevoegen binnen een menu-list in de php-pagina?
En moet die class dan binnen die menu-class staan?

Interessant dat je dat vraagt. Zelf ben ik een behoorlijke leek op webprogrammagebied, maar ik had een vergelijkbaar probleem. Weliswaar in een asp.net pagina (http://is.gd/BNnGBf). Een kennis heeft de pagina's opgezet, maar de rest doe ik nu zelf. Omdat ik ook bepaalde uitgeklapte menu items gekleurd wilde hebben, maar niet wist hoe ik dat in asp.net moest programmeren, heb ik het op een weinig professionele manier in .css opgelost. Maar het werkt wél.
Of je er iets mee kunt weet ik niet, maar ik heb met firebug, 'n plugin van FF, mijn pagina uitgelezen en opgezocht welke code asp.net toekent aan de menu-items die ik wilde kleuren. Vervolgens heb ik die code in mijn eigen .css gezet. Dat ziet er dan zo uit:
Code:
#ctl00_Menun7Nodes  /*<-deze code dus*/
{
    /*WaaropTeLetten*/
    width: 135px;
    margin: auto;
    color: #085406;
    background: #e8e8e8;
    border-radius: 10px;
}
Nadeel is wel dat als je je menu verandert en asp.net er een andere code aan geeft, je dit weer handmatig moet aanpassen. Dit probleem doet zich natuurlijk alleen maar voor als je zelf wijzigingen in het menu aanbrengt.
(Maar ik houd me aanbevolen voor een betere oplossing)

Hoi, het is al een oud bericht zie ik, maar wellicht dat je hier toch nog iets aan hebt .....

bijvoorbeeld deze, een item op een pagina van de h1 wil ik in een andere kleur
<h1><font color="#D80073">Nu voor maar € 100!</font></h1>

Dankjewel. Ik had zoiets al geprobeerd, maar toen werkte het niet. Nu toch nog een keer geprobeerd, en nu werkt het wel.
Dus opgelost, fijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan