Eén toets doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb een Logitech toetsenbord, draadloos, type K330. Van de ene op de andere dag doet één toets het, de toets met het accent-teken en de dubbele kommas. Daarom dus kommas zonder accentteken. :-)

Ik krijg de toets werkend als ik het stuurprogramma opnieuw installeer, maar na opstarten is het weer het zelfde liedje.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Druk die toets eens in en daarna een spatie. Wat gebeurd er dan?

Dan behoort het teken zichtbaar te worden, maar dat is dus nu niet meer.

Start je toetsenbord in Windows op Nederlands of Engels ingesteld?

Dat is geen antwoord op m'n vraag.

Ik bedoel daarmee dat de instellingen inderdaad op NL/Engels zijn blijven staan.

Druk eens op de toetscombinatie CTRL+SHIFT en probeer die toets dan nog eens. Als er dan nog niet gebeurd zou ik het zo ook niet weten.

Dat is inderdaad het wijzigen van de taalinstellingen, maar dat geeft geen resultaat.

Dan lijkt het me dat je een instelling in Windows kan uitsluiten. Probeer het eens met een ander toetsenbord.

Dat kan, maar dat is de oplossing niet. Het lijkt mij vreemd, dat 1 toets het niet meer doet. En het weer even wel doet als de driver wordt verwijderd. Het moet dus wel iets softwarematigs zijn.

Dat het geen oplossing is begrijp ik, maar dan weet je wel of het aan dat toetsenbord ligt.

Ik begrijp het niet helemaal over wat het niet doet en wat de instellingen zijn. Was het niet zo dat je in een tekstverwerker sommige leestekens twee keer moet intoetsen met toetsenbord instelling VS Internationaal? Bijvoorbeeld: """""". Ze verschijnen pas wanneer het woord ook is getypt. Toetsenbord instelling VS heeft dat nadeel niet.

Mocht het zover komen dat een toets zich niet meer goed laat verwerken, dan kan je een programma gebruiken om een niet veel gebruikte toets te registreren als de gewenste. Ik gebruik voor spelletjes deze: SharpKeys

Wat het niet doet is één toets: de toets met o.a. de accent boven bijvoorbeeld een e. Normaal gesproken gebruik je die toets en dan de letter waarvan je wilt dat er een accent boven komt. Een spatie zou natuurlijk ook kunnen.

Het gaat mij persoonlijk te ver om iets, dat altijd heeft gefunctioneerd, te vervangen als niet duidelijk is, dat er hardwarematig is defect is. Dat lijkt hier niet het geval te zijn. Ik denk, dat het iets softwarematigs is, maar het mij dan zéker te ver om het te gaan zoeken in externe software.

Ik zoek verder. ;)

Mijn ervaring is dat Logitech een uitstekende Helpdesk heeft. Mijn muis weigerde een keer, heb gebeld nadat ik er niet uit kwam, ze gaven nog een paar tips die ook niet hielpen...en toen kreeg ik zonder probleem binnen een week een nieuwe muis toegestuurd. Uit Zwitserland...
Die Helpdesk is er niet voor niets, zij hebben vaak meer kennis dan wij, immers hun product.

Ik heb zeker goede ervaringen met de helpdesk van Logitech, André. Maar ik gebruik dat eigenlijk altijd als laatste redmiddel.

Van Logitech had ik de duurste trackball maar deze gaat super korte stukjes en is daardoor onbruikbaar. Ze weigeren om dat in hun drivers te veranderen dus ik heb geen bijzonder hoge dunkt ervan.

Peter, kan je Alt ingedrukt dan 1 dan 3 dan 0 gebruiken (met het numerieke toetsen gedeelte ingeschakeld) om bijvoorbeeld é te maken? Je gebruikt tekens samenstellen en dat moet ondersteund worden of ingeschakeld staan bij de instellingen van de tekstverwerker.

Dat klopt Alfred, dat is de ASCII-tabel. Het is een oplossing, maar slechts een tijdelijke. Als iets altijd heeft gefunctioneerd, dan probeer ik te achterhalen wat er verkeerd is als het ineens niet meer werkt.

Ik krijg de toets werkend als ik het stuurprogramma opnieuw installeer, maar na opstarten is het weer het zelfde liedje.

Alleen na opstarten? Dan staat er in de logboeken mogelijk dat een bepaalde service op dat moment niet kon worden gestart maar is de sneltoets die gebruikt wordt wel beschikbaar of wordt deze al ergens anders voor gebruikt? Samenstel instellingen staan doorgaans in het Invoegen menu.

Ik heb twee dagen geleden tot drie maal toe het stuurprogramma gedë-installeerd en opnieuw geïnstalleerd. Het is nu twee dagen zonder problemen gegaan, dus met ' en " , waarom dan niet na de eerste de-installatie en herinstallatie is voor nu even een raadsel. Voor nu is het even opgelost. Dat was mijn gedachte gisteren. Nu naar de gedachte van vandaag.

Persoonlijk geloof ik niet in een niet opgestarte service, want dat zou moeten gelden voor het gehele toetsenbord. Een sneltoets die conflicteert, dat vind ik wel een goede hint. IK heb ca. 3 dagen geleden een programma, genaamd "Macrokeys" geïnstalleerd naar aanleiding van een artikel in Computer Totaal, een tijdje geleden. Inderdaad, een programma, die sneltoetsen regelt. Ik heb dat programma weer verwijderd omdat ik wel kon aanvinken, dat het mee moest in de opstart van Windows, maar dat deed het niet. Ik moest dus het programma handmatig opstarten en dan is het geen sneltoets meer. :)

Door het woord "Sneltoets" te gebruiken zou je best wel eens het conflict benoemd kunnen hebben, Alfred. Ik zie het even aan en zal dan de case op Opgelost zetten. Mocht het verschijnsel zich weer voordoen, dan heropen ik wel weer.

Bedankt voor zover.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan