e-book reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik wist even niet zo snel in welke categorie ik moest zijn dus doe ik het maar even hier.

mijn vriendin vroeg aan mij wat zoal een e-book reader kost.
me vriendin leest namelijk veel boeken en wil dit voortaan liever op een digitale manier doen.
maar naar mijn weten heb je voor 100 euro nog niet eens een degelijk model.
maar goed ik heb er ook geen verstand van.

dus vroeg ik mij af of jullie mij wat kunnen aanraden?
Hoe goedkoper hij is hoe beter.

bedankt alvast

Dit lijstje had je vast al gezien: http://www.ereaders.nl/vergelijken
Met een budget van € 200 kom je meer in de buurt.

Belangrijk zijn de bestandsformaten waarmee de reader kan omspringen: meer en meer uitgevers van e-books gebruiken het .epub bestandsformaat...
de goedkoopste uit bovenstaande lijst, de "Kindle" kan (volgens de specs) niet met dat formaat omgaan.....

ag misschien leuk kado voor haar verjaardag :d
hoewel dat wel even sparen word met me gat in me hand :d

Als ik zon ding zal kopen, wat raad jij mij aan?
want ik heb er echt helemaal geen verstand van die dingen...

Edit: ik heb mijn critiria gefilterd en kwam uit op de: Sony Reader Pocket PRS350
is dat een goeie?

Laatst bewerkt:
De Sony wordt inderdaad overal zeer positief beschreven. Enig nadeel dat genoemd wordt: geen WiFi, dus bestanden moeten met een USB kabeltje (of SD kaartje) overgezet worden van PC naar reader. Het intern geheugen is groot genoeg om in één keer meer dan duizend boeken te laden, dus of die ene keer in de ..tig dagen met een kabeltje rommelen nu echt een bezwaar is.... (Realtime nieuws en magazines lezen is zonder WiFi wat complexer... je moet een PC als "tussenstation" gebruiken)

dat is geen probleem, ze leest toch alleen maar thuis..

overigens, is dit eigenlijk goedkoper dan een gewone boek kopen?
en wat zijn zoal de prijzen dan?

Laatst bewerkt:
Er zijn veel ebooks gratis te downloaden, en er slingert erg veel rond in het "download circuit"...
Nieuwe titels zijn als digitaal boek iets goedkoper dan gewoon boek (voorbeeld "haar naam was Sarah" als ebook 7,95, als paperback 10,00), voor de "goedkoopte" hoef je, als je alles netjes bij de bookstore haalt, dus geen ereader aan te schaffen...

Hier een voorbeeldje van prijzen: http://www.bol.com/nl/m/boeken/digitale-boeken/N/8299+8293+7419/index.html

Er zijn veel ebooks gratis te downloaden, en er slingert erg veel rond in het "download circuit"...
Nieuwe titels zijn als digitaal boek iets goedkoper dan gewoon boek (voorbeeld "haar naam was Sarah" als ebook 7,95, als paperback 10,00), voor de "goedkoopte" hoef je, als je alles netjes bij de bookstore haalt, dus geen ereader aan te schaffen...
Dat verschil zou trouwens groter kunnen zijn (en is in de VS ook groter) maar helaas vallen e-boeken onder een hoger BTW tarief dan fysieke boeken. Idioot, maar waar. Wetten en belastingregels worden gewoon niet snel genoeg aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan