e-mail adres op website op een veilige manier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Hallo,

Op mijn website wil ik de bezoekers de mogelijkheid geven om mij een e-mail te sturen. Nu kan ik dat doen door mijn e-mail adres op de site te zetten. Ik ben alleen bang dat ik daardoor veel spam zal ontvangen op dat adres. :(

Wat is een veilige en betrouwbare manier om de bezoekers van mijn website de mogelijkheid te bieden om een e-mail te versturen met daarbij de minste kans op spam?

Probeer het eens met een email formulier, dan mailen ze vanuit een formulier op je website, niet vanuit outlook oid. Dan is je emailadres ook niet te zien

Het makkelijkst en veiligst vind ik het aanmaken van een apart Hotmailadres hiervoor.
Combineer dat met een formulier waarbij de gegevens via een mailto:-actie naar dat adres worden gestuurd. Het adres staat dan wel in de broncode, maar is niet direct zichtbaar op de site en bij het verzenden.
Merk je dat je toch steeds meer spam op dat adres krijgt, dan maak je een nieuw Hotmailadres aan en verandert het in de broncode.

Guus.

Hier een voorbeeldje:

<form name="E-mailformulier" method="post" action="mailto:gebruikersnaam@hotmail.com" enctype="text/plain">
<p><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Stuur mij een e-mail:</font><br>
<br>
<textarea name="textfield" cols="60" rows="10">Hallo Koen,
</textarea>
</p>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Verzenden">
<input type="reset" name="Reset" value="Tekst verwijderen">
</p>
</form>

Alleen nog even je eigen e-mailadres invullen achter mailto:.
Wil je het tekstveld breder/smaller, verander de waarde achter cols. Om het hoger of lager te maken, verander je de waarde achter rows.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
-8<--- Voorbeeldje --->8-

Alleen nog even je eigen e-mailadres invullen achter mailto:.
Hoe "gevaarlijk is het om mijn eigen e-mailadres op te nemen in het mailto? Wordt daar opgezocht door e-mail adressen verzamelers voor spam? Of is dat redelijk safe? Ik wil namelijk liever gebruik maken van mijn eigen email-account.

Er wordt door zoekmachines van spammers in de broncode van websites gezocht naar e-mailadressen.
Ik zou mijn eigen e-mailadres er dus nooit inzetten.
Een Hotmailaccount maak je in 10 minuten aan.
Overigens krijg ik op mijn Hotmailadres ook niet veel spam meer (10 - 15 berichtjes per week), omdat daar tegenwoordig een redelijk spamfilter wordt gebruikt.
En, zoals gezegd, krijg je ineens toch veel spam, dan maak je een nieuwe account met een andere naam aan en verandert het in de broncode.

Guus.

Laatst bewerkt:
Op madness.nl vond ik de volgende uitleg met een scriptje. Volgens mij los je zo het probleem op.

De e-mailspiders (programma's die op een website e-mailadressen verzamelen) zoeken meestal op mailto en op het @. Om dit te omzeilen kan er gebruik worden gemaakt van javascript om het e-mailadres in stukken te verdelen die los niets betekenen. Wanneer deze waarden met javascript op het scherm wordt gezet, worden ze samengevoegd tot een e-mailadres.

<script language="Javascript">
<!--
var user = "spam";
var domain = "madness.nl";
var mail = user + "@" + domain;
var message = "Stuur een e-mail";
document.write("<a href=\"mailto:"+mail+"\">"+message+"</a>");
//-->
</SCRIPT>

Een beetje spider ontcijfert al die trucjes binnen een seconde.

Gebruik een e-mailformulier in combinatie met PHP. Tenminste, als je de mogelijkheid hebt om php te draaien bij je hosting provider.

Het e-mailformulier wordt op de server van je hosting provider gedraaid. Daar staat ook jouw e-mailadres. Die is dus niet zichtbaar voor welke hacker dan ook als je maar je site volledig met wachtwoord en al beveiligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan