e-mail afzender

Status
Niet open voor verdere reacties.

saypie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2006
Beste allen,

iemand enig idee of het mogelijk is om met docmd.sendobject mogelijk is een andere afzender op te geven als jezelf?

saypie zei:
Beste allen,

iemand enig idee of het mogelijk is om met docmd.sendobject mogelijk is een andere afzender op te geven als jezelf?

Nee.
Daarvoor zul je waarschijnlijk met Automation aan de slag moeten.

FESTER

Waarom wil je dat ?

Ik heb een mailbox waar klanten opdrachten in gooien. Ik wil als de opdrachten ingevoerd zijn in de db (dit gebeurd door verschillende personen), automatisch een opdrachtbevestiging versturen. Om verwarring te voorkomen, wil ik dat evt replys weer op dit zelfde adres binnen komen, en niet bij degene die toevallig deze opdracht heeft ingevoerd, en dus als de afzender van de bevestiging staat vermeld. Kortom, ik wil dus alle correspondentie omtrend opdrachten met 1 emailadres af kunnen.

Ik zal eens zoeken naar info over Automation.

Thanks

Je kan het ook in VBA doen

Ik weet niet in welke access je werkt, maar je kan het namelijk ook doen via ADO of DAO.
Hiermee kan je namelijk corresponderen met elk officeprogramma. Als je in het visual basic scherm gaat staan en je drukt op F1 moet je gaan zoeken op ADO of DAO. Hiermee kan je het emailadres, het subject en de body opgeven en op de achtergrond verzenden:thumb: . Kom je er helemaal niet uit moet je me maar mailen. Dan kan ik je een klein voorbeeldje sturen. Mijn emailadres is tazman2586@hotmail.com.

elagas,

als ik je reactie goed begrijp dan mail jij via ADO of DAO?

gooi je hier niet wat zaken door elkaar, want volgens mij zijn dit technieken om gegevens te benaderen? In ieder geval niet bedoeld om te 'corresponderen' met ieder office-programma, want dat heet automation.

Bartuls heeft het over SMTP en dat heeft alles met mail te maken en ADO/DAO helemaal niets. Op deze manier zet je mensen wel op een dwaalspoor natuurlijk.

ole

Ik zet er morgen wel even een voorbeeldje op, ik ga nu lekker slapen;)

elagas zei:
Ik zet er morgen wel even een voorbeeldje op, ik ga nu lekker slapen;)

Je bedoelt waarschijnlijk dat je een OLE identifier gebruikt om een Automation objekt te definieren.
Met andere woorden, automation dus, heeft niks met OLE objekten te maken ;)

FESTER

Zo is het in ieder geval mij geleerd, dus als het anders heet kan ik er niks aan doen

Dim o As Outlook.Application
Dim mail As mailitem
Set o = CreateObject("Outlook.Application")
Set mail = o.CreateItem(olMailItem)
mail.To = "emailadres"
mail.Cc = "kan nog een emailadres"
mail.Subject = "Hier kan je subject invullen"
mail.Body = "Hier kan je de gehele tekst intyppen wat in je body moet staan"
mail.Importance = olImportanceHigh
mail.Display als je eerst de mail wil laten zien, anders doe je mail.Send
Set o = Nothing
Set mail = Nothing

elagas zei:
Dim o As Outlook.Application
Dim mail As mailitem
Set o = CreateObject("Outlook.Application")
Set mail = o.CreateItem(olMailItem)
mail.To = "emailadres"
mail.Cc = "kan nog een emailadres"
mail.Subject = "Hier kan je subject invullen"
mail.Body = "Hier kan je de gehele tekst intyppen wat in je body moet staan"
mail.Importance = olImportanceHigh
mail.Display als je eerst de mail wil laten zien, anders doe je mail.Send
Set o = Nothing
Set mail = Nothing

Bedankt voor jullie reacties!

Ik mis alleen in bovenstaande de afzender. Ik probeer wel even of het gaat met mail.sender of mail.from ofzo...
Ik heb ook wat info opgezocht over automation. Ik ga beide opties proberen.

Ik laat vanmiddag wel even weten of het gaat.

Thanks again!

saypie zei:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik mis alleen in bovenstaande de afzender. Ik probeer wel even of het gaat met mail.sender of mail.from ofzo...
Ik heb ook wat info opgezocht over automation. Ik ga beide opties proberen.

Ik laat vanmiddag wel even weten of het gaat.

Thanks again!

Deze optie gaat via je outlook, dus hij gebruikt automatisch het emailadres van degene die is aangelogd

elagas,

dan heb je zijn vraag niet goed gelezen. Wat saypie wilt is bij elke mail opdracht die hij via Access wilt versturen dezelfde afzender wilt hebben. Dus bijvoorbeeld altijd info@mail.nl ipv het mail adres van degene die op dat moment is aangemeld.

En volgens mij kan je het from veld van outlook niet wijzigen.

Groeten,

Remco

Bartuls zei:
Wat jij wilt is wel mogelijk als je gaat mailen via SMTP.
Een voorbeeld hoe je dat kunt doen kun je hier vinden: http://www.paulsadowski.com/WSH/cdo.htm

en als je dan de volgende code gebruikt is het helemaal makkelijk
Code:
'------------------------------------------------------------------------------------------
' SendEmail
'
' Procedure om e-mail te kunnen versturen via SMTP.OCX
'------------------------------------------------------------------------------------------
Public Sub SendEmail(strEmailAdres As String, strSubject As String, strBody As String, strAttachement As String)

Dim objMail As Object

'Mail opmaken en versturen
    Set objMail = CreateObject("SMTPControl.SMTP")
    With objMail
        .Server = "mail.mailserver.nl.nl"
        .MailFrom = "Waarvandaan@bedrijfsnaam.nl"
        .UserName = "gebruikersnaam_om_mail_te_versturen"
        .Password = "Het_Password"
        .SendTo = strEmailAdres
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .MessageSubject = strSubject
        .MessageText = strBody
        .MessageHTML = ""
        .Attachments.Add (strAttachement)
        .SendEmail
    End With
End Sub

Makkelijker kan het echt niet !!!!! :D

Gaat nog niet echt lukken ben ik bang. De oplossing van madref heb ik ook net geprobeerd, maar dan krijg ik de melding "Active-X onderdeel kan geen object maken".
Ik ben even bij de systeembeheerder langsgelopen, en die wist te vertellen dat dit waarschijnlijk niet gaat werken, omdat de mailserver geen gebruik zou maken van SMTP.

Wederom bedankt voor de reacties, ik stoei nog even verder om te kijken of ik door hier en daar wat aan te passen (andere Active-X controls ofzo), nog iets kan bereiken.

Verdere ideeën welkom!

Verdere ideeën welkom!

Nogmaals, kijk eens naar Redemption.
Daarmee heb je vrij uitgebreide mogelijkheden, gebaseerd op Automation.
Het schijnt dan wel mogelijk te zijn om expliciet een afzender mee te sturen.

FESTER

FESTER heeft gelijk. Met redemption heb je de oplossing. Ook tegen de automatisch verzendbeveiliging van SP-2. Hij gaat hierdoor er dwars doorheen.

Hier werkt het dus met SendAs en/of SendofbehalfeOfName
:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan