e-mail attachments quarantined ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb's

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de gratis versie van zonealarm geinstalleerd en nu staat er dat er 14 e-mail attachments quarantined zijn. Waar kan ik die terugvinden? Heb ik deze kunnen lezen of zijn deze onderschept oid?? Ik weet niet wat dit betekend.

thanxx
Debby
:(

Geplaatst door deb's
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren de gratis versie van zonealarm geinstalleerd en nu staat er dat er 14 e-mail attachments quarantined zijn. Waar kan ik die terugvinden? Heb ik deze kunnen lezen of zijn deze onderschept oid?? Ik weet niet wat dit betekend.

thanxx
Debby
:(

Niemand een idee?

alvast bedankt weer
gr
debby

ZoneAlarm is een firewall, heeft dus weinig te maken met je e-mailbijlagen. Ik vermoed dat je virusscanner deze bijlagen in quarantaine heeft gezet (en waarschijnlijk omdat ze besmet zijn).
Kijk eens in de Help van je virusscanner, daar staat wrsch wel aangegeven waar de quarantaine-bestanden worden gelaten.

NB. Als je deze bijlagen hebt gevonden en ze zijn van onbekenden: direct compleet verwijderen!

Zijn ze van bekenden, vraag deze dan eerst of en wanneer ze jou een e-mail met bijlage hebben gestuurd.
Als dit niet klopt: direct en compleet verwijderen!
Als dit wél klopt: nogmaals scannen op virussen en als ze niet gerepareerd kunnen worden: direct en compleet verwijderen.

Samenvattend: wees uiterst voorzichtig met e-mailbijlagen. Een virus kan bij een kennis van jou op de pc staan en zichzelf naar jou mailen omdat jij in zijn/haar adressenbestand staat.

Geplaatst door nanette
ZoneAlarm is een firewall, heeft dus weinig te maken met je e-mailbijlagen. Ik vermoed dat je virusscanner deze bijlagen in quarantaine heeft gezet (en waarschijnlijk omdat ze besmet zijn).
Kijk eens in de Help van je virusscanner, daar staat wrsch wel aangegeven waar de quarantaine-bestanden worden gelaten.

NB. Als je deze bijlagen hebt gevonden en ze zijn van onbekenden: direct compleet verwijderen!

Zijn ze van bekenden, vraag deze dan eerst of en wanneer ze jou een e-mail met bijlage hebben gestuurd.
Als dit niet klopt: direct en compleet verwijderen!
Als dit wél klopt: nogmaals scannen op virussen en als ze niet gerepareerd kunnen worden: direct en compleet verwijderen.

Samenvattend: wees uiterst voorzichtig met e-mailbijlagen. Een virus kan bij een kennis van jou op de pc staan en zichzelf naar jou mailen omdat jij in zijn/haar adressenbestand staat.

Hoi Nanette,

Sorry voor de late reactie. Ik weet dat za een firewall is maar er staat echt bij het overzicht dat er nu al 23 in quaratine staan. ZA heeft nml een email protection.

Maar waar die nou staan ????

bedankt
Debby

:o

Hoi Deb's

Je hebt helemaal gelijk en ik dus helemaal niet: ZA-free zet verdachte bijlagen idd in quarantaine door (als ik het goed heb begrepen) de extensie te veranderen. Je kunt ze dan nog wel gewoon openen en ze staan niet in een speciale "quarantaine-file".

Hier ben ik dus ook pas 5 minuten geleden achter gekomen, nadat ik ben gaan zoeken na het lezen van jouw post. Er staat een heel verhaal over in de Help van ZA > Inhoud> E-mail protection; ik hoop dat dit ook voor jou meer duidelijkheid geeft.

deb's,
Je kunt ze wel openen door op de bijlage te klikken en dan voor run te kiezen.
Maar vaak zijn dit bevaarlijke extensies die je beter niet kunt openen zoals exe en scr extensies, dus het is beter om die gelijk te verwijderen.
Je kunt er ook voor kiezen om ze in een notepad te openen om te bestuderen wat er in zit.

bedankt Saldos en Nanette

:thumb:

Bedankt Saldos en Nanette, nu weet ik ook dat ik die emailtjes gewoon ontvang maar dat er wat "gesleuteld" is aan de bijlage maar die maakte ik toch al nooit open. Trouwens, wel veel rare mailtjes tegenwoordig hè. Jammer dat je niet kan achterhalen waar ze vandaan komen want vaak zijn het mensen die ik helemaal niet ken.

groetjes en bedankt
Debby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan