e-mail bericht van mezelf in yahoo

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2000

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
347
Hoi,

Zojuist gebeurde iets vreemds. Ik kreeg een bericht van mijzelf! (xxx@yahoo.com). Het was een re met als subject status bijgevoegd zat een attachment (met waarschijnlijk een virus?). De tekst van het bericht luidde: Follow the instructions to read this message

Ik zag net dat ik ooit mijn eigen yahoo adres in mijn adressenlijst heb geplaatst. Wat is hier aan de hand en wat kan ik hiertegen doen?

Alvast bedankt,

Martijn
 
Dit is waarschijnlijk een virus in je eigen pc, maar kan ook een automatisch bericht zijn, die onderscghept / verbouwd is.
Zorg eerst voor een gedegen virus scan en spyware scan van je eigen pc.
 
Ik heb AGV en spybot gedraaid, beide hebben 0 problemen gevonden.

Het viel me trouwens op dat in de afzender mijn e-mail adres stond, terwijl als ik een mail stuur mijn eigen naam in de afzender-box is te zien.
 
Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.
 
De scan is gedaan. Hij vond 78 trackcookies. Ik heb op apply all actions geklikt en een rapport gesaved. Zijn er verder nog dingen die ik moet doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan