E-mail blijft intern

Status
Niet open voor verdere reacties.

justmehaxe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
hallo,

Heb hier een SBS 2003 server draaien met Exchange 2003. Met behulp van PopBeamer halen we mails binnen bij 1 provider. PopBeamer plaats deze weer in de juiste mailboxen, werkt prima allemaal.

Echter als ik vanuit Outlook Web Access een mail stuur naar iemand in de AD met hetzelfde e-mailadres in zijn eigenschappen als waar ik naar toe wil mailen (bijvoorbeeld: test@domein.nl) dan blijft de mail intern. Dit terwijl hij gewoon naar de mail server van de provider moet gaan.

Heeft iemand een idee?

Hallo,

Dit is heel normaal. Wat exchange doet is eerst kijken voor welke adressen hij verantwoordelijk voor is. Komt het adres voor in zijn eigen omgeving dan zal de email niet naar buiten gaan. Stuur je een email naar iemand die buiten de exchange omgeving is zal hij standaard op internet gaan zoeken.

Gr.

Dennis

Zo ver was ik zelf ook al. De vraag is nu alleen hoe ik dit kan oplossen.

Groet,

Ook een Dennis

Staat het mail adres van de provider als default?

In de AD. De gebruiker opzoeken, eigenschappen opvragen en dan bij tabblad mail adressen kijken welke als primary staat.

Wat staat er in gevuld bij Recipient Policies? Deze kun je vinden in de Exchange system manager, Recipients, Recipient Policies, Default Policy en dan het tabblad E-Mail Addresses (Policy).

in feite wil ik weten hoe ik alle mails kan laten versturen via de smtp van de provider. Onder connectors heb ik een SMTP connector aangemaakt.

Iemand een idee?

Je wilt ook je interne mail via smtp laten gaan?

Maar even voor de duidelijkheid:

je mailt via OWA (buiten of binnen het bedrijf??) naar iemand in de AD met hetzelfde mailadres als waar je naar toe mailt. (lijkt me niet meer dan logisch).

Heb dit topic nu vaak doorgelezen maar ik snap niet wat je nu wilt en wat nu het probleem is.

SMTP connectors helpen niet, want gelden alleen voor mail die naar buiten moet. Jouw mail blijft intern, omdat er geen reden is voor de Exchange server om de mail als uitgaande mail te beschouwen.

Enige mogelijkheid die je m.i. nog hebt is de Outlook configuratie bij iedereen om te bouwen zodat er gePOPt wordt vanaf de Exchange server, maar de mail verstuurd wordt (door de clients zelf dus) naar die externe server (als SMTP-server). Kijk even na of dit acceptabel is (ik denk eigenlijk van niet), omdat er dan bepaalde grote voordelen vervallen (zoals het automatisch distribueren van de interne adreslijst van je organisatie naar de clients etc.)

Succes,

Tijs.

We zijn nu een maand verder. Graag een update waar je nu staat met je probleem.

Tijs.

Maak er maar 15 maanden van :confused:

Jammer dat er nooit terugkoppeling is geweest.

*******, dat had ik niet gezien... Inderdaad, zo lang al...
Maar ja gegeven de toon uit zijn 2de posting: "Zo ver was ik zelf ook al. De vraag is nu alleen hoe ik dit kan oplossen." ben ik niet verbaasd dat we nog niets teruggehoord hebben.

Misschien komt er toch een reactie van justmehaxe, dan kan ik mijn mening van hierboven positief bijstellen.

Tijs.

Probeer anders een "smarthost" in te stellen. Vaak kun je de smarthost van anti-spam software installatie gebruiken maar b.v. ook een smarthost van je provider.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan