E-mail Box outlook 2003 vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

schimmel

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Berichten
11
Ik werk al vele jaren met veel plezier :thumb:en probleemloos met e-mail office outlook 2003
Enkele dagen lang het bericht ontvangen dat de mail box dreigde vol te raken
van system administrator(postmaster@kpnxchange.com).
Geen aandacht aan besteed, dacht zal wel foutje zijn want alles was keurig uit postvak in verplaatst naar persoonlijke bestandmappen en/of definitief verwijderd.
Uiteindelijk na pakweg 5 dagen hetzelfde bericht ontvangen 'your mailbox is closed. Ik kon niet meer verzenden en ontvangen
Ik heb zonder soelaas mm werkelijk alle opties tig keer doorlopen oa via kpnmail&internet assistent (hierna kpn)

Hoewel ':eek:
Je voelt je zo'n oen dat je dit, kennelijk overbekende probleem met al die daarvoor geboden Tools, zelf niet kunt oplossen. Ik zat herhaaldelijk en aanhoudend wat te proberen via kpn
klik 'email problemen oplossen'.
verschijnt 1 item rood (zoeken naar uitgaande e-mail server) verder alles groen vinkje
ik klik op rood en krijg enkele 'server adresopties' te zien die van toepassing kunnen zijn om in te vullen
ik had dezelfde dag al wat eerder zekerheidshalve genoteerd via kpn 'systeeminformatie' mail.planet.nl
ik wijzig (probeer is wat) dat in optie kpnplanet.nl
en daarna kan ik weer verzenden/ontvangen.

Maar????
Ik had verwacht een groot aantal mails
ik weet zeker dat veel berichten over die periode aan mij zijn gezonden.
Maar er komt niets. alleen nieuw spul.

kan iemand mij vertellen:
of / hoe ik nog mails kan ophalen over de closed periode
en
herkent iemand dit probleem?
toch niet logisch? Als de naam van de outserver al niet (meer) goed was en als dat door mij handmatig moest worden aangepast dan moet dat toch worden meegedeeld door system administrator cq KPN! Ik twijfel dan ook sterk of dit de oorzaak en dus de oplossing was. Maar ja ? hoe zit dat dan??
 
je postvak zit vol....heb je al eens gekeken via webmail of de mailtjes niet op de server achterblijven.
 
je postvak zit vol....heb je al eens gekeken via webmail of de mailtjes niet op de server achterblijven.
bedankt voor je reactie

Via gebruikersnaam en wachtwoord log ik in
dan kom ik op de KPN webmail. Dat had ik al diverse keren en zojuist zekerheidshalve alvorens je te antwoorden ook nog een keer, gedaan

daar valt te lezen
rechterkant
KPN
. email schim153@planet.nl
.vulling 0,2 van 30 MB 1%
--------------------------------------------
mappen schim153
contacts (leeg)
deleted (leeg)
Drafts (leeg)
inbox (een tiental berichten van 27 en 28 december)
junk-e-mail (leeg)
outbox (leeg)
sent item (leeg)

NBik mer op dat mijn persoonlijke (pst(sub) mappen niet zijn in te zien. Is dat normaal?????

-----------------------------------------------------------
INBOX (bij aanklikken kom ik op bg inbox)
CONTACTS (idem bg contacts)
OPTIES (bij aanklikken allerhande optionele mogelijkheden maar niet inzage bij de server)

--------------------------------------
.........................
 
de webmail is dus leeg.
Heb je toevallig een exchange server aan het draaien?
 
:eek: helaas is het probleem / de oorzaak nog niet structureel opgelost.
:(Het probleem is maar ten dele opgelost en de oorzaak blijft een mysterie

Ook de KPN klantenservice kan mij niet verder helpen dan het advies om mijn mailbox te legen op de mij inmiddels bekende werkwijze.

Helaas krijg ik enkele dagen geleden opnieuw een bericht van de administrator
Your mailbox is closed. Nu zonder vooraankondiging

Ik ben maar weer naar https://webmail.kpnmail.nl gegaan en heb alles inbox verwijderd en ook uit prullenbak.
En toen deed tie het weer.:thumb::thumb:

Maar wat ik niet begrijp:confused: is dat inbox vol zat met berichten die ik al lang had ontvangen en verwerkt naar pst. bestand e/o had verwijderd.
Tja :rolleyes:denk ik nu als de inbox bij de server niet wordt geleegd nadat ik die heb ontvangen dan blijft het probleem periodiek bestaan.
en waar ligt dat dan aan
Ik heb vele jaren hiervan nooit last gehad.

Extra bijkomstigheid en kwalijk :evil:is dat een (onbekend) deel van aan mij verzonden post na herstel niet meer wordt ontvangen.
wie snapt dit?
 
e-mail box 2003 vol

:confused:
Op verzoek van de statusbeheerder heb ik het probleem opnieuw gemeld en verder met mijn bevindingen en ervaringen uitgebreid.
Ik had daarvan hoge verwachtingen en de statusbeheerder ook. Maar helaas.
Werkelijk niemand reageert.
Dus moet ik er zo langzamerhand wel van uitgaan dat dit (thans nog) een uniek geval is van storing in mijn/het systeem.
Ik hoop van harte nog op reacties die leiden naar de oplossing.
 
:confused:
Op verzoek van de statusbeheerder heb ik het probleem opnieuw gemeld en verder met mijn bevindingen en ervaringen uitgebreid.
Ik had daarvan hoge verwachtingen en de statusbeheerder ook. Maar helaas.
Werkelijk niemand reageert.
Dus moet ik er zo langzamerhand wel van uitgaan dat dit (thans nog) een uniek geval is van storing in mijn/het systeem.
Ik hoop van harte nog op reacties die leiden naar de oplossing.

Na vele omzwervingen ben ik eruit. En hoe eenvoudig bleek het achteraf (altijd vrijwel)
In het kort
Dec 2009 draadloze laptop laten installeren door deskundige winkelier.
Op laptop ook e-mail verkeer gewenst.
Dat vereist voor een goede werking dat bij instellingen outlook de optie 'kopie berichten bewaren bij server" MOET worden aangevinkt voor een goede werking.
Hoe lang bewaren kan worden bepaald door het aantal dagen (maximaal 100) in te vullen.
Bij mij was het probleem dat er teveel dagen (60) waren ingevuld waardoor de capaciteitsproblematiek (met name rond kerst veel gelukwensen met bijlage muziek etc!!!)
Ik heb daar nu 1 dag van gemaakt en verwacht dat het probleem daarmee is verholpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan