e-mail distributielijsten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceebee

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Berichten
97
Ik wil een distributielijst maken op basis van een categorie. Een logische stap lijkt me, die ik echter niet kan vinden in Outlook 2000.
BV je wilt je categorie Leveranciers een mailtje sturen (geen spam!)
 
Een persoonlijke distributielijst maken
Wijs in het menu Bestand de opdracht Nieuw aan en klik op Distributielijst.


Voer in het vak Naam de gewenste naam in.
De distributielijst wordt opgeslagen in de map Contactpersonen met de door u opgegeven naam.

Klik op Leden selecteren. Klik in de lijst Namen weergeven uit op het adresboek dat de e-mailadressen bevat die u in de distributielijst wilt opnemen.


Voer in het vak Typ of selecteer een naam de naam in die u wilt opnemen. Selecteer de naam in de onderstaande lijst en klik op Toevoegen. Zie Meerdere items selecteren voor meer informatie.


Wilt u een langere beschrijving voor de distributielijst invoeren, klik dan op het tabblad Notities en voer de tekst in.


Klik op Opslaan en sluiten.

Bron: F1 in outlook ;)
 
Op basis van categorie!

Ik weet hoe je een distributielijst maakt (overigens prima omschreven, M@rio), maar wil dit doen op basis van een aantal contacten, die tot dezelfde categorie behoren!

Je kunt nu wel via zoeken een bepaalde categorie contacten in beeld krijgen, maar hoe maak je daar met weinig handelingen een distributielijst van?
 
Opgelost

Deze vraag is opgelost via bijdrage van Gérard:

Zoiets....
Een nieuwe subfolder maken van die categorie, onder contacts, en
weergeven als een Outlook Adressbook? Maar je kunt natuurlijk ook gewoon
de categorie weergeven, selecteren-kies 'action'-'new message'...of
allemaal selecteren en slepen naar je distributielijst, dus gewoon naar
BCC of CC veld...?

--
Gérard
.

Even verder toelichten:
Verander de weergave van Contactpersonen via Huidige weergave, Weergave bepalen, Op categorie.
Vervolgens klik je op de balk van de categorie en kiest bij Acties: Nieuw bericht voor contactpersoon. Weliswaar levert dit geen nieuwe distributielijst op, maar je kunt in ieder geval in één klap een mailtje naar de betreffende personen van één categorie sturen.

Via een omweg kun je er als volgt een distributielijst van maken:
maak een nieuwe map aan onder Contactpersonen (met de naam van de categorie bijvoorbeeld) en sleep de Categorie naar die nieuwe map. Begin nu een nieuwe distributielijst en kies Leden selecteren. Hier is nu de nieuwe map te kiezen. Alle contactpersonen uit die map selecteren en Klaas is Kees en aan Leden toevoegen
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan