E-mail en gebruikersaccounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanstoon

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2003
Berichten
30
Ik werk thuis onder Win XP.
Elke gebruiker heeft zijn eigen gebruikersaccount. Ik ben de beheerder. Het komt regelmatig voor dat ik een bepaalde E-mail niet ontvangen heb en een van de andere huisgenoten wel. (Wie het eerst komt het eerst maalt)
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik als 'beheerder' toch alle inkomende E-mail in mijn eigen mailbox kan ontvangen?
 
Welke E-mail client gebruik je? Meestal zit is dat de optie 'een kopie van het bericht op de server achterlaten'. Dan kan iedere gebruiker alle mail ontvangen.
 
In outlook kun je met berichtregels werken.
ieder kan dan zijn eigen e-mail ontvangen.
 
Hoe heet het mail programma (e-mail client).
outlook welke versie 97, 200, xp, 2003
Outlook express welke versie 4, 5 6.
Incredimail
de bat

of een andere,
Als je dit even vertelt dan kunnen we je meer vertellen over regels.
 
outlook openen.
dan naar extra
dan naar berichtregels en dan kiezen voor e-mail
kiezen voor nieuw en dan heel goed lezen.

nu kun je daar aangeven als er een mail komt voor pietje@mail dat die mail dan naar de map pietje heen moet.
Wel even map maken in outlook met naam pietje.
Zo doe je dat voor elke gebruiker en dan krijgt iedereen zijn mail in zijn/haar map.
de mail die niet aan de regels voldoen komen dan gewoon bij de eerste binnen die de mail opent.

suc6.
 
berichten uitlezen in één postvak

Heb inderdaad outlook verteld dat ie alle berichten met de regel pietje@hccnet.nl in de map pietje moet zetten. Maar als ik dat in elk account zo instel dan veranderd er nog niets aan het feit dat de eerste die de mail ophaald degene is die het in zijn postvak heeft en de andere er vanuit zijn account niet bij kan.
Bij mij heeft dus ieder account een eigen postvak in en uit en noem het rijtje maar op, maar ieder account gaat kijken naar exact hetzelfde e-mailadres.
Dus hoe krijg je een gezamelijk postvak in en uit enz. uitleesbaar vanuit alle accounts i.p.v. eigen postvakken in elk account ????????????????????????

wie oh wie weet daar en oplossing voor??
 
Laatst bewerkt:
Dat zou je met winproxy kunnen doen.

http://www.winproxy.nl/
bekijk dat maar eens. Bij ons op het werk hebben we dit ook draaien (klein bedrijfje geen geld voor Exchange)
8 medewerkers ieder zijn eigen pc en 1 aansluiting op het internet. Via winproxy wordt er verteld waar de mail naar toe moet.
 
Dat is nu niet echt een antwoord op mijn vraag maar meer iets in de vorm van nóg een programma erbij om in te stellen maar hoe???.
Ik heb maar 1 pc met meedere gebruikers en wil met outlook 6 werken onder XP en maar 1 mappenrij hebben voor de post voor alle accounts met maar 1 emailadres op de pop3 server van mijn provider.
 
Dat is een goeie vraag, waar ik het antwoord zo niet 1 2 3 op weet.
Ik ga eens surfen op het internet of ik hier iets over kan vinden.
 
Als ik het goed begrijp wil je dat gebruiker 1 de mail kan ophalen maar als gebruiker 2 de mail ophaalt deze dezelfde mail ook weer ophaalt?
 
Nee niet helemaal.
Ik wil dat iedere gebruiker alle post kan ophalen en dat ie voor iedereen te bereiken is en te lezen.
Dus wie de post ook ophaald maakt niet uit en hij moet te zien zijn ongeacht onder welk account ingelogd wordt.
1 gezamelijke postbus dus die voor iedereen toegangkelijk is, geen uitzonderingen.
Iedereen mag de post halen en iedereen mag hem lezen. Een postbus op mijn systeem dus en niet iedere keer dezelfde post ophalen bij de provider wanneer een ander account aanmeld.
Ik wil dus dat als ik onder welk account dan ook aanmeld ik dezelde post zie staan in postvak in en uit enz. omdat er van elk postvak maar één is
 
Laatst bewerkt:
Stierherman,

Als ik het goed begrijp bedoel je het volgende.
Je werkt met oe 6 onder xp en hebt daaronder meerdere gebruikers.
Wat jij wil weten of het mogelijk is Outlook zo in te stellen dat je onder iedere gebruiker bij inkomende post en verzonden post hetzelfde ziet staan.Zodat als je even onder bijv. gebruiker 2 werkt, je in Outlook hetzelfde kunt terugvinden als in je eigen Outlook.
Dit is een vraag waar ik ook graag een antwoord op zou krijgen.
Dus mocht iemand het weten?
 
Wat je dan kunt doen is in elk account hetzelfde mail account aanmaken en in outlook express aangeven dat de mail op de server moet blijven staan

(extra, accounts, dan dubbelklikken op het mailaccount en dan bij tabblad geavanceerd een vinkje zetten bij "een kopie van berichten op de server achterlaten"
 
misschien een rare vraag maareh, je laat dus een kopie staan op de server van de provider en die blijft daar staan, en de volgende en de volgende enz. totdat daar de boel vol zit of niet??
hoe werkt dat??
 
Voor zover ik weet is na de 2e keer afhalen het definitief weg maar echt met zekerheid kan ik dit niet zeggen
 
Bedankt Mario, is me duidelijk.
Het laatste ga ik nog effe nazoeken.
 
En een ieder een eigen identiteit aan laten maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan