E-mail gehackt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDN111

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo !

Enkele dagen geleden ontving ik de hiernavolgende email van een kennis van mij:

Ik heb u juist een anoniem berichtje gestuurd, kunde da ffkes lezen? Klik op onderstaande link om het berichtje te zien. http://www22.anoniemberichtje.com/?message=33b5fc0d5efa8f6a4e6cc4ec33300b73 Wij zijn de enigste die het berichtje kunnen zien. Stuurt ge wa terug?

Toen ik hem vroeg wat daarvan de bedoeling was, bleek dat hij dat zelf niet verstuurd had (?).

Vraag: Zou het kunnen dat iemand zijn email gehackt heeft ?

Grtz,
MDN111.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat de e-mail gehackt is. Het is mogelijk de afzender van een e-mail te vervalsen. Soms kom je daar pas achter indien je een e-mail van jezelf krijgt.

Ik zou zo een e-mail niet openen maar weggooien.

Het kan geen kwaad om de computer nog eens volledig te laten scannen door een virusscanner.

De afzender (of iemand die zijn emailadres heeft) heeft zeer waarschijnlijk malware op de pc. Deze verstuurd dit soort typische berichten automatisch.

Hallo !

Bedankt voor de reacties.

Ik heb er nog niet veel bij stilgestaan, maar na het lezen van enkele artikelen op de site http://ask-leo.com/someones_sending_email_that_looks_like_its_from_me_to_my_contacts_what_can_i_do.html , schrok ik toch even dat er zo veel manieren zijn om iets mis te laten gaan met iemand's emailaccount.

Kan men zich daar tegen beveiligen?

(Persoonlijk heb ik op m'n computer de Windows Firewall, Windows Defender en Avast. Bij zowel Defender als Avast zijn de 'real time shields' actief).

Grtz,
MDN111

Geen reden tot paniek. Dit soort mailtjes ken ik. Het is malware en niet iemand die actief accounts zit te hacken.

Tot op heden is er geen goede manier om hier iets tegen te doen. Technisch kan het, maar er spelen tegenstrijdige belangen voor de grote partijen, waardoor deze niet tot 1 standaard kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan