E-mail instellen met Direct ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Berichten
216
Hallo,

Ik ben overgestapt van Chello naar Direct ADSL van KPN ik heb van KPN een e-mail adres gekregen maar weet niet hoe ik dit moet gebruiken.

Via Chello krijg ik nog wel e-mail binnen maar kan niet meer verzenden en hoe kan ik de e-mail van KPN gaan gebruiken ?

Ik gebruik nu Outlook waarin ik dus een Chello adres en een Lycos adres heb en wil daarbij het KPN adres gaan gebruiken.
 
Je zult nu Outlook in moeten stellen voor KPN en de daarbij behorende inlognaam en wachtwoord.
Lycos kun je weer opnemen in Outlook.
Chello vervalt natuurlijk.
Je zit tenslotte niet meer bij Chello als provider.

HIER zul je wel antwoord kunnen vinden op je vragen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat berijp ik wel maar ik heb verder dus geen gegevens, ik heb alleen een e-mail adres gekregen van KPN en een inlognaam maar ik weet niet in Outlook welke ik moet kiezen als ik account toevoegen kies, POP3 of HTTP enz.
 
Hallo Dave35nl,
Ook ik maak gebruik van direct-ADSL van KPN.
Voor mijn E-mail account in OE heb ik het volgende ingevuld.
Om te ontvangen de pop gegevens en in jou geval dus die van Chello inclusief wachtwoord van Chello.
Om te verzenden gebruik ik de volgende SMTP gegevens : mail.direct-adsl.nl
indien dit niet werkt :mailhost.direct-adsl.nl of smarthorst.direct-adsl.nl.
Deze instellingen kunnen verschillen naar gelang welke provider bij jou de Direct-adsl levert.( HetNet , Planet of 4xall.) dus even uitproberen.
Verzenden gaat met elke provider mits de goede smtp gegevens staan inmgevuld.
Succes,
Vrgr, B.Kat
 
Direct ADSL van KPN ik heb van KPN een e-mail adres
Als ik het goed begrepen heb is het van KPN zelf.
 
Nooit geweten dat KPN ook E-mail adressen uitdeeld.
Direct-adsl van KPN = adsl zonder e-mail adres en zonder server ruimte.

B.Kat
 
Die link van mij geeft ook iets anders aan.
Misschien is Dave35nl inmiddels wat wijzer.
 
Ja dat dacht ik eerst ook maar ze geven wel degelijk een e-mail adres waarbij KPN in elk geval gebruik maakt om te attenderen dat de rekening on-line staat en om wijzigingen in je profiel te bevestigen, maar ja, hoe je ze moet lezen daar ben ik nog niet achter maar ik zal ze binnekort maar weer gaan bellen, laat het hier wel even weten hoe het is afgelopen.
 
Wanneer je goed leest:
1. Kan ik met een E-mail client mijn E-mail ophalen (POP3/IMAP) bij een Service Provider?

Ja, mits de desbetreffende Service Provider het accepteert dat mail opgehaald wordt vanuit andere IP-nummers dan de IP-nummers van de desbetreffende Service Provider. De correcte instelling m.b.t. de POP/imap server kunt u bij de desbetreffende Service Provider opvragen.

Dit werkt inderdaad maar zoals vermeld wil niet elke ISP dit toelaten. Ik ken er een paar die het wel toestaan en ik gebruik ook al een hele tijd met voldoening deze constructie: Ophalen via een gratis POP3 e-mail adres ( oa. Zonnet,wanadoo,enz ) en verzenden : SMTP : mail.direct-adsl.nl

vrgr. B.Kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan