Goedenavond,
Ik heb weer eens een vraag. Ik maak gebruik van Office- en dus ook Outlook 2016. Daarnaast heb ik 2 e-mailadressen: één Gmail- en één HCCnet-account. Tevens heb ik thuis Ziggo, maar ik heb géén e-mail-account bij Ziggo. Onlangs heb ik mijn PC "vanaf scratch" opnieuw moeten installeren.
Binnen Outlook verzend en ontvang ik mijn Gmail. Binnen Outlook ontvang ik tevens de mail afkomstig van HCCnet die Gmail keurig netjes van de HCC-webserver haalt en doorstuurt naar- en via mijn Gmail-account. Het vanuit Outlook versturen van een mail onder mijn HCCnet-account lijkt mij niet meer te lukken; terwijl het (vóór de herinstallatie) wel gewerkt heeft. Mijn HCCnet-account geef ik de inkomende email-instellingen, zoals door HCCnet opgegeven:
Inkomende mail POP3 server:
Servernaam: pop.hccnet.nl,
Poort: 110 995
Beveiliging: STARTTLS SSL/TLS
Gebruikersnaam: Jouw HCC account naam
Authenticatie: Jouw HCC account wachtwoord
Omdat ik gebruik maak van Ziggo, moet ik natuurlijk de uitgaande email-instellingen van Ziggo gebruiken die onderstaand van de Ziggo-site zijn gekopiëerd:
Uitgaande serverinstellingen
Toch krijg ik binnnen Outlook nu steeds een foutmelding bij de mailverzending vanaf mijn HCC-account. Ik heb alle types versleuteling geprobeerd en meerdere combinaties, voor zover mogelijk, maar ik kom er niet uit. Kunnen jullie mij misschien aangeven wat ik hier mis?
Ik hoor graag van jullie.
B.v.d.
Groeten,
Rob.
Ik heb weer eens een vraag. Ik maak gebruik van Office- en dus ook Outlook 2016. Daarnaast heb ik 2 e-mailadressen: één Gmail- en één HCCnet-account. Tevens heb ik thuis Ziggo, maar ik heb géén e-mail-account bij Ziggo. Onlangs heb ik mijn PC "vanaf scratch" opnieuw moeten installeren.
Binnen Outlook verzend en ontvang ik mijn Gmail. Binnen Outlook ontvang ik tevens de mail afkomstig van HCCnet die Gmail keurig netjes van de HCC-webserver haalt en doorstuurt naar- en via mijn Gmail-account. Het vanuit Outlook versturen van een mail onder mijn HCCnet-account lijkt mij niet meer te lukken; terwijl het (vóór de herinstallatie) wel gewerkt heeft. Mijn HCCnet-account geef ik de inkomende email-instellingen, zoals door HCCnet opgegeven:
Inkomende mail POP3 server:
Servernaam: pop.hccnet.nl,
Poort: 110 995
Beveiliging: STARTTLS SSL/TLS
Gebruikersnaam: Jouw HCC account naam
Authenticatie: Jouw HCC account wachtwoord
Omdat ik gebruik maak van Ziggo, moet ik natuurlijk de uitgaande email-instellingen van Ziggo gebruiken die onderstaand van de Ziggo-site zijn gekopiëerd:
Uitgaande serverinstellingen
- server: smtp.ziggo.nl
- serverpoort: 587
- type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
- verificatie vereist: Ja
- gebruikersnaam: volledig e-mailadres
- wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Toch krijg ik binnnen Outlook nu steeds een foutmelding bij de mailverzending vanaf mijn HCC-account. Ik heb alle types versleuteling geprobeerd en meerdere combinaties, voor zover mogelijk, maar ik kom er niet uit. Kunnen jullie mij misschien aangeven wat ik hier mis?
Ik hoor graag van jullie.
B.v.d.
Groeten,
Rob.
Laatst bewerkt: