E-mail kan niet worden geconfigureerd in Outlook EN in windows live mail en andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.

davoezzz

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Hallo helpmij.nl,

Ik heb een probleem

Ik beheer met een vriend een site, waarbij we 1 e-mail adres gebruiken.
Nu is het zo dat op zijn computer het e-mail adres t gewoon doet. maar als ik hem op die van mij probeer te configureren, krijg ik een fout. Terwijl we allebei precies dezelfde instellingen qua poorten en smtp adres etc. gebruiken.

Iemand een idee?

Lijkt het je dan ook niet handig hier te vermelden welke fout je krijgt?
En welke email programma je vriend gebruikt en welke jij gebruikt?

Lijkt mij dat het gaat om een e-mail adres dat gebonden is aan een provider, bijv. xxx@upcmail.nl, xxx@xs4all.nl etc., terwijl jullie NIET bij dezelfde provider je Internet hebben.

Denk/kijk het even na.

Tijs.

Nee, dat is het dus niet. Dit e-mail adres is aangemaakt op de server van onze site. Vandaar dat het ons verbaasde.. Op mijn mobiele telefoon(blackberry) configureert die overgins wel goed.

Dan is nog steeds van belang wat voor Internet-abonnementen jullie hebben.
Bedenk dat je vriend misschien een zakelijk abonnement heeft waarbij hij géén blokkade heeft van SMTP (=poort 25 TCP), terwijl jij bijv. wél zo'n blokkade hebt (dus dat je met SMTP alleen kunt verbinden met de mailservers van je provider, niet met die van je eigen server).

Tijs.

En hoe zou ik daar wat aan kunnen doen dan? Is daar een oplossing ofzo voor? Of is dat maar gewoon zo, en kan ik daar niks aan veranderen?..

Doe het even zo: Zónder gebruikersnamen en wachtwoorden te geven, meld ons welke POP3 server en welke SMTP server je wilde instellen. Geef ook aan of je daarbij afwijkende poortnummers gebruikt én meldt welke provider je hebt (voor je thuis-internet).

Tijs.

Heb je geen msn ofzo? Ik kan dat namelijk niet zo in het openbaar zeggen.. Voeg me even toe, *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent toegevoegd. Haal even dat e-mail adres uit je posting van zojuist.

Tijs.

Deze topic is opgelost.

dnties, bedankt voor je geweldige hulp

De oplossing was als volgt:

Vul ipv. de smtp server van de mailserver van de site gewoon de smtp server van je eigen provider in. Zo doet hij het wel

Overgens had ik GEEN problemen met het ontvangen van mails.

@davoezzz: mooi dat het probleem is opgelost. Haal nog even je e-mail adres uit posting #8, door onder dat bericht te klikken op Bericht aanpassen, het e-mail adres te verwijderen en dan op Opslaan te klikken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan