e-mail op twee PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

leepelaer

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Ik heb twee PC (desktop en laptop) beide draaien op Win XP en zijn aan gesloten op de kabel via een draadlose router.
Het probleem is dat een e-mail bericht slechts op de PC te lezen is die je op dan moment gebruikt. Als ik de andere PC gebruik staat het bericht er niet op. Met hotmail is dit probleem er niet.
Is er een manier om de e-mail berichten op beide PC te lezen? :)

Ik neem aan dat je outlook gebruikt?
Outlook is meest waarschijnlijk ingesteld om gebrruik te maken van het POP3 protocol. Hierbij wordt alle (nieuwe) mail opgehaald en fysiek op de pc geplaatst.

Hotmail is server-based. Alle berichten blijven dus op de server aanwezig, waardoor het niet uitmaakt met welke pc je de mail gebruikt.

Als je één mailaccount op meerdere pc's wilt gebruiken, zal je de instellingen van outlook op ALLE pc's die je daarvoor wilt gebruiken, moeten aanpassen. Doe dat door in in outlook te kiezen voor [extra > e-mail accounts > nieuwe account] hierma kan je kiezen welk protocol je wilt gebruiken. Exchange, POP3, IMAP, HTTP... ieder protocol heeft een korte, voor zich sprekende beschijving van de eigenschappen. Enige voorwaarde voor het gebruik is dat je provider dergelijke services ook ondersteunt. POP3 en HTTP zijn meestal geen probleem, andere protocollen zijn meer specifiek.

Hou overigens wel in de gaten dat als je IMAP en HTTP gebruikt, de grootte van je mailbox beperkt is tot de standaard grootte welke je provider aanbiedt. Bij gebruik van POP3 zijn er in beginsel geen beperkingen, omdat alle mail direct van de server op je eigen pc wordt gezet. De mailbox op de server is dus in princiepe altijd leeg zodra je je mail hebt opgehaald.

En als je Outlook Express gebruikt gaat dat zo: In OE/Extra en klik op Accounts en selecteer de account alwaar de post mee wordt opgehaald, klik dan op Eigenschappen en vervolgens op het tabblad Geavanceerd, vink aan bij Bezorging, "Een kopie van berichten op de server achterlaten." Zo kan de andere gebruiker/pc ook de post ophalen. Wel zorgen dat de pc's hetzelfde zijn ingesteld.

bij-de-handje ;) maar zo kan het ook inderdaad.

Hier zitten natuurlijk wel een paar haken en ogen aan, afhankelijk van de instelling (POP, IMAP, etc.):
Je moet natuurlijk wel even in de gaten houden dat je niet ongestraft met beide pc's een bericht op de server kan achterlaten. Dat zou immers betekenen dat de berichten nooit van de server verdwijnen, waardoor je mailbox lekker vol loopt.
Denk dus even goed na over hoe een bepaalde instelling zich onder deze omstandigheden zal gedragen voordat je deze setup in gebruik neemt

Laatst bewerkt:
Maar gelukkig kan je bij providers ook inloggen en online (via webmail dus) je inbox even leeg maken :)

enne, waarom is Gezina nou weer een bijdehandje? :confused:

Laat ik nou als een eretitel beschouwen...:D

Maar nav het bericht van madmuppet kwam ik op het idee dat mogelijk dat aan de hand is in dit topic: *klik* Je kannie weten...:)

Zie je wel, ik weet wat vrouwen graag willen horen:D :love:

Maareeeh, dat zit er wel in ja. Als je steeds berichten in kopie achterlaat raakt je mailbox langzaam vol. Oplossing zou inderdaad zijn om via je webmail in te loggen en vervolgens mails te verwijderen, maar dat is natuurlijk niet echt iets dat de schoonheidsprijs verdient.

Nee, maar pop3 is ook niet bedoeld om op 2 pc's tegelijk van dezelfde e-mailaccount gebruik te maken, met behoud van alle berichten op beide pc's...
dus zal je er toch een beetje mee moeten knutselen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan