• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost e-mail openen in standaard mail app

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Code:
cells(1).textbox1
cells(1).value=cells(1).value

Nu staat er in ieder geval een werkende hyperlink voor een emailadres

jammer dat er in uw voorbeeld nergens sprake is van een email adres

In de tabel onder de kop e-mailadres. In het formulier vind je de mogelijkheid om het in te vullen.

Heb je dan misschien een verouderd voorbeeldbestand bezorgd?
Noch op je werkblad, noch in je code, noch op je userform is er sprake van e-mail...

Herbekijk anders posts #14 en #19 nog eens, daarmee zou je er echt zelf wel kunnen komen.

In cmb_opslaan heb je nogal vooraan ergens staan:
Code:
.ListObjects(1).Range.Cells(1).Offset(.ListObjects(1).ListRows.Count).Offset(, 8) = TextBox5.Value
Zet vlak daaronder:
Code:
.Hyperlinks.Add .ListObjects(1).Range.Cells(1).Offset(.ListObjects(1).ListRows.Count).Offset(, 8), "mailto:" & TextBox5, , , TextBox5.Value

De code voorzien van een upgrade.
Code:
Private Sub cmb_opslaan_Click()
 With Sheets("Datum").ListObjects(1)
  .ListRows.Add.Range.Resize(, 5) = Array(Format(TextBox1, "mm/dd/yyyy"), TextBox2, Format(TextBox3, "mm/dd/yyyy"), TextBox4, ComboBox1)
  .DataBodyRange(.ListRows.Count, 8) = ComboBox2.Value
  .Parent.Hyperlinks.Add .DataBodyRange(.ListRows.Count, 9), "mailto:" & TextBox5.Text, , TextBox2.Text, TextBox2.Text
  .Range.sort .ListColumns("datum"), , , , , , , 1
 End With
Unload Me
End Sub

Bijlagen

@ HSV
Het was er mij vooral om te doen TS te tonen dat hij er op de door hem ingeslagen weg met één extra instructie al kon komen, maar uiteraard is jouw methode veel meer hoe het hoort.
Laat het dan anticiperen zijn op hoe hij nog zal reageren, mij lijkt het gezien zijn voorbeeldbestand én het feit dat de naam al in kolom B staat eerder de bedoeling dat effectief het mailadres in de tabel komt te staan.

@ CorVerm
Als dat klopt kan je die ene regel in HSV' code als volgt wijzigen
Code:
.Parent.Hyperlinks.Add .DataBodyRange(.ListRows.Count, 9), "mailto:" & TextBox5, , , TextBox5.Text

of

Code:
Private Sub cmb_opslaan_Click()
 With Sheets("Datum").ListObjects(1)
    .ListRows.Add.Range.Resize(, 9) = Array(Format(TextBox1, "mm/dd/yyyy"), TextBox2, Format(TextBox3, "mm/dd/yyyy"), TextBox4, ComboBox1, "", "", ComboBox2, Textbox5)
    Cells(.ListRows.Count, 9).Value = Cells(.ListRows.Count, 9).Value
    .Range.Sort .ListColumns("datum"), , , , , , , 1
 End With

Unload Me
End Sub

@snb
Niets mis met pogingen om het nog extra in te korten, maar ten eerste ga je hiermee voorbij aan de essentie van de vraag (een link die het mailprogramma opent), en ten tweede overschrijf je de formule in kolom F.

@Enigmasmurf,
Jouw code werkt, waarvoor hartelijk dank.

@HSV,
Ik heb voor jouw code gekozen omdat die sowieso compacter is en ook prima werkt. Bedankt daarvoor.

Iedereen die gereageerd heeft: hartelijk dank. Ook @Hans.

Terug
Bovenaan Onderaan