E-mail opruimen

Status
Niet open voor verdere reacties.

james

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Je leest heel vaak dat (te) veel e-mail berichten in outlook je pc. trager maakt.

Geld dit ook voor de berichten die je opslaat in de mappen ????

Jamie.

Eigenlijk nog nooit van gehoord maar als het zo is dan zouden de opgeslagen berichten em ook wel trager maken ja (denk ik :o)

"de mappen"?

Al je berichten worden opgeslagen in mappen. Postvak in, verwijderde items, etc..

Vandaar dat Outlook elke 14 dagen voorsteld om Archiefmappen aan te maken. Of althans; berichten in een archiefmap te zetten.

Zo hoeft niet elke keer het gehele mappenbestand geladen te worden.

Mja.. Ik merk duidelijk verschil tussen een volle en een lege Outlook.
Het is zelfs zo dat je mappenbestand beschadigd kan raken als het TE groot wordt (>1.5 GB geloof ik?).

Postvak in / verwijderde items / consepten maak ik wel regelmatig leeg maar veel sla ik op in aangemaakte mappen in de map Lokale mappen. deze mappen staan dan onder de map concepten

Deze lokale mappen gebruik ik bijna dagelijks,
is het geen heel gedoe om iedere keer wat uit het archief te halen aanvullen ???:rolleyes:

james

Geplaatst door james
Postvak in / verwijderde items / consepten maak ik wel regelmatig leeg maar veel sla ik op in aangemaakte mappen in de map Lokale mappen. deze mappen staan dan onder de map concepten

Deze lokale mappen gebruik ik bijna dagelijks,
is het geen heel gedoe om iedere keer wat uit het archief te halen aanvullen ???:rolleyes:

james

Nee, je moet bij Outlook opgeven dat je een gegevensbestand, namelijk archive.pst, wilt openen. Er opent zich dan een nieuwe Outlook met je archief.

Hoi XP-PC

Jouw reactie:

Vandaar dat Outlook elke 14 dagen voorsteld om Archiefmappen aan te maken. Of althans; berichten in een archiefmap te zetten.

als ik bij Opties Onderhoud /Archieflocatie kijk
worden alle mappen al opgeslagen in C windows apl etc etc.

is dat wat jij bedoeld met:

je moet bij Outlook opgeven dat je een gegevensbestand, namelijk archive.pst, wilt openen. Er opent zich dan een nieuwe Outlook met je archief

Ik kan verder nergens vinden hoe ik dit anders zou moeten instellen????

James

Nee dat bedoel ik niet precies maar ik denk wel dat je het begrijpt :).

Nee niet echt,

Outlook stelt bij mij nooit iets voor ???

en hoe / waar je onderstaand in kan / moet
stellen kan ik helaas niet vinden

je moet bij Outlook opgeven dat je een gegevensbestand, namelijk archive.pst, wilt openen. Er opent zich dan een nieuwe Outlook met je archief
:o

Ziehier het nut om de juiste sectie voor je vraag te zoeken. Aangezien outlook heel wat anders is dan outlook express een schop naar de juiste sectie.

Geplaatst door james
Outlook Express 6
(6.00.2800.1123):8-0:

Oooowwh, stop dan maar.. Die kent de hele optie archiveren niet.

Wil je dat voortaan wat eerder zeggen :(.

Je kon het ook eerder vragen:-))))))

vraag dus nog niet opgelost:o

m@rio Ziehier het nut om de juiste sectie voor je vraag te zoeken. Aangezien outlook heel wat anders is dan outlook express een schop naar de juiste sectie.

eeehhhh vlgs mij m@rio staat er hier boven
Home>Helpmij.nl-Forum>Internet>Mailprogramma's> en dan komt er toch echt Outlook EXpress!!!!!!!

:rolleyes: :confused:

Hoi Mario,

ik zit toch in de sectie Outlook Express ???????

:confused:

sorry dubbel bericht,
ik dacht dat het eerste niet was verzonden

Geplaatst door james
m@rio Ziehier het nut om de juiste sectie voor je vraag te zoeken. Aangezien outlook heel wat anders is dan outlook express een schop naar de juiste sectie.

eeehhhh vlgs mij m@rio staat er hier boven
Home>Helpmij.nl-Forum>Internet>Mailprogramma's> en dan komt er toch echt Outlook EXpress!!!!!!!

:rolleyes: :confused:

En dan ook even verder lezen. Er staat ook nog "een schop naar de juiste sectie" oftewel ik heb hem verplaatst naar de juiste sectie en dan de reactie naar XP_PC toe dat hij het eerder had kunnen vragen......jij bent diegene met een probleem dus ben jij diegene die de juiste info dient aan te leveren. Als jij het over outlook hebt en het staat in de outlook sectie dan gaan wij er van uit dat het ook over outlook gaat

Sorry Mario
Deze Cybertaal???
("een schop naar de juiste sectie" )
heb ik dus niet begrepen.

(ik heb hem verplaatst naar de juiste sectie)
dit is simpelere taal voor mij :rolleyes:

Ik heb nog nooit anders gehad dan Outlook Express,
en ja nu jullie het zeggen er schijnt ook nog zo iets te bestaan als Outlook, het verschil is mij (tot nog toe)
onbekend.

Ik zal proberen mijn leven te beteren, :o

Nog een reactie

Ik wil nog wel even reageren op een volle In-box:
als alles in de In-box blijft staan wordt het opstarten van Outlook Express wel veel trager.

Wat dat betreft scheelt het om alles in mappen te zetten, want die mappen leest hij niet allemaal in in het begin.

Groeten!
Marja

PS: dat van die schop begreep ik ook niet, hoor

Hoi Marja,

dank je voor je berichtje,
ik dirigeer altijd alle inkomende post vrijwel direct
naar de betreffendemap.

groetjes James:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan