E-mail Planet gehad over virus versturen, deze worden niet (bewust) verstuurd??

• Onderwerp starter Onderwerp starter crash
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door buffy
Het bouncen houdt toch in dat zo'n bericht wordt verstuurd dat je normaliter ontvangt als je iets naar een niet-bestaand e-mailadres verstuurt? Hoezo weet de afzender daardoor dan "dat het inderdaad een gebruikt emailadres is"?

zoals ik ook al zei in die andere link die gepost was: In 99% is het een niet bestaande email adres waar je het terug bounced. In dat geval maakt het niets uit of je het bounced of delete.
Maar als het wel een echte email adres is van de spammer, dat krijgt de spammer de bouce veel later terug dan als het email adres niet zou bestaan en in dat geval weet de spammer dat het een bestaand email adres is en dat je het aan het bouncen bent, en dan gaat de spamer de volgende keer een andere email adres gebuiken of de spam te sturen.

Saldos, bedankt voor de uitleg. Wel vraag ik me af waarom het bouncen met MailWasher dan zo geweldig goed leek te werken, toen ik dat een paar jaar geleden consequent deed. Al gauw ontving ik vrijwel geen spam meer. Maakten de spammers toen nog geen gebruik van die 'spoofing'-methode en hadden ze toen nog niet in de gaten dat die gebouncete mailtjes 'te laat' terugkwamen?

Hoe dit ook zij, mocht ik weer last krijgen van ongewenste mail, dan zal ik niet meer bouncen.

buffy,
Dat klopt. Een paar jaar geleden bestond het spoofen helemaal nog niet.

Saldos,

Bedankt voor de uitleg.
Maakt het verhaal van Planet nog meer stupide dan ik al vermoedde.
Want waar ik dacht dat ze in ieder geval nog enige kennis hadden betreffende computers, blijkt nu dat ze daar zelfs tekort schieten. Hetgeen een niveau van personeel ter plekke nog meer twijvelachtig maakt.

Mvg Sigma

Virus

En daar twijfel ik dus ook aan, als ze ten eerste een goede up to date virus scanner op hun eigen email server zouden draaien zou je al een hoop rocent tegen houden, als ze dan ookt en tweede nog eens wisten waar ze mee bezig zijn dan hadden ze allan de server down gegooid en hem helemaal uitgekamd, ik ben ook zomaar bang dat de spam verzender een email adres boek van bv Planet heeft gebruikt of in ieder geval een adres daar heeft geplukt en als die moeilijk gaat doen dan stuurt de verzender het gewoon weer via een ander email adres bekend bij planet.

Om toch even over het bounchen terug te komen, uit mijn ervaring blijkt toch wel dat als een email adres niet zou bestaan dat de afzender altijd een bericht daarvan krijgt, dat lijkt mij toch wel zo makkelijk.

Spam is er in veel vormen, een hoop mensen doen er onbewust al aanm mee, virussen zijn er ook in vele maten helaas doen we daar niks aan, wel vind ik dat de provider op den duur toch verantwoordelijk is voor zowel de afzender als de ontvanger daar ze nogal veel reclame maken over veilig emailen zo.

grtjs jjw

Virus

Eigenlijk kun je voor jezelf maar een ding doen, open gewoon NOOIT maar dan ook NOOIT een mailtje met een afzender die je niet kent, zeker geen bijlagen.

Gewoon meteen weg gooien en het liefst permanent.

Als je bv een mailtje moet doorsturen naar derden omdat je daar dan zogenaamd liefde voor krijgt al komt deze van een bekende dan ook zeg ik altijd maar doe er niet aan mee en delete hem maar want ook dan zend je eigenlijk al een soort van spam.

grtjs jjw

Re: Virus

Geplaatst door jjw
Om toch even over het bounchen terug te komen, uit mijn ervaring blijkt toch wel dat als een email adres niet zou bestaan dat de afzender altijd een bericht daarvan krijgt, dat lijkt mij toch wel zo makkelijk.
grtjs jjw

Als je de foutmelding weergave aanvinkt in mailwasher, dan zul je zien dat je een foutmelding te zien krijgt zoiets als: Failed to bounce message "......" from "......" <...@....com> (bounce 1): Attempts via both the local SMTP server and 1 remote MX server(s) failed

Dat is dus een melding dat het mailtje niet te bouncen is omdat het gespoofed wordt.

Geplaatst door sigma
Saldos,
Bedankt voor de uitleg.
Maakt het verhaal van Planet nog meer stupide dan ik al vermoedde.
Want waar ik dacht dat ze in ieder geval nog enige kennis hadden betreffende computers, blijkt nu dat ze daar zelfs tekort schieten. Hetgeen een niveau van personeel ter plekke nog meer twijvelachtig maakt.
Mvg Sigma

Tegenwoordig houden internet providers (en ook andere helpdesks) zich niet meer bezig met kennis.
Hun taak is het zo snel mogelijk afhandelen van klanten via de telefoon en daarbij wordt er helemaal niet meer gelet op kennis helaas.
Of de klant tevreden is of niet is ook niet meer van belang voor ze.
Dat weet ik uit eigen ervaring omdat ik bij twee internet providers heb gewerkt.

Hallo Saldos,

Dat lijkt mij een frustrerende geschiedenis om in dienst te moeten zijn van een bedrijf met dergelijkew doelstellingen.
Want daarbij geldt natuurlijk ook dat het allemaal niets mag kosten.
Gevolg daarvan is weer dat je inderdaad personeel binnenhaalt met zeer gebrekkige kennis.

Mvg Sigma

Al met al

Al met al, een beetje subsidie op boeken over internet en email en de achtergrond zou leuk zijn van de regering.

Helaas krijgen we dat niet, we moeten dus zelf opletten.

grtjs jjw

Re: Al met al

Geplaatst door jjw
Al met al, een beetje subsidie op boeken over internet en email en de achtergrond zou leuk zijn van de regering.

Helaas krijgen we dat niet, we moeten dus zelf opletten.

grtjs jjw

Microsoft: Overheid moet gebruikers anti-virus les geven

De overheid en de private sector moeten samen gebruikers onderwijzen over de gevaren van virussen, zo heeft Microsoft onlangs laten weten. Op deze manier kan de verspreiding van virussen voorkomen worden, aldus Stuart Okin van Microsoft. Volgens Okin gebruiken virussen als MyDoom geen software lekken, maar weten ze via misleiding gebruikers bijlages te laten openen. "De overheid heeft de autoriteit om een grootschalige 'computer gezondheids' campagne te starten. De private sector heeft de middelen en kennis om aan zo'n campagne mee te werken." zo laat het hoofd van Microsoft security Engeland in dit artikel weten. Bron: security.nl :)

Geplaatst door buffy
XS4ALL pleitte ook al voor een overheidscampagne. Zie daarover dit topic.

Toeval? :)

Hoger onderwijs gaat virussen te lijf

Den Haag, 12.00 uur - Op universiteiten en hogescholen start vandaag een landelijke campagne om de strijd aan te binden met virussen, wormen en andere computerbeveiligingsproblemen. De campagne van SURFnet - de internetprovider voor het hoger onderwijs en onderzoek - heet 'Laat je niet pakken!'. Studenten en medewerkers worden door middel van posters, freecards en een website gewezen op maatregelen om hun pc te beschermen.

Doordat steeds meer mensen een always-onverbinding met internet hebben, veroorzaken eenmaal besmette pc’s zelf ook sneller en meer schade dan voorheen. En aangezien veel mensen vanaf thuis toegang hebben tot netwerken van de organisatie waar ze werken of studeren, lopen de
universiteiten en hogescholen via die thuiswerkplekken een hoger risico om problemen binnen te halen.

Laat je niet pakken! belicht drie gouden regels: 1 Installeer beveiligingssoftware en updates; 2 Hou wachtwoorden voor jezelf en 3 Maak back-ups van je bestanden. (cna) Bron: automatiseringsgids.nl

Komt toch wat beweging in de voorlichting!

Geplaatst door gezina

Toeval? :)

Hoger onderwijs gaat virussen te lijf

Den Haag, 12.00 uur - Op universiteiten en hogescholen start vandaag een landelijke campagne om de strijd aan te binden met virussen, wormen en andere computerbeveiligingsproblemen. De campagne van SURFnet - de internetprovider voor het hoger onderwijs en onderzoek - heet 'Laat je niet pakken!'.

Dit is de officiële site van deze actie: http://www.laatjenietpakken.nl/

ongelofelijk

Ongelofelijk, als we nou nog in 1994 zaten, maar we zitten nu in 2004, en als er dan nog mensen zijn die denken dat wanneer je een mail met een virus stuurt,
je dat virus ook nog zelf bedacht hebt en/of daar verantwoordelijk voor bent, ja dan heb je echt ergens een verkeerd spoor genomen, en dat zijn dan ook nog mensen van Planet Internet.
Dat ze bij Chello alleen maar clowneske carnavaleske figuren aannemen (ja, zo'n helpdesk wat bestaat uit een van het station bijelkaargeveegd zooitje kansarme uilskuikens vind je niet snel) weet ik allang want daar heb ik een abo :D , maar bij Planet wist ik nog niet en nu gelukkig wel, weer wat geleerd :p

@ Gezina.

Er is met Planet gebeld volgens de gegeven info en door Planet is het bericht bevestigd.
Dus in dit geval lijkt de aangeven melding niet te gelden.

Ik kreeg zojuist ook een mailtje uit naam van Tiscali (van administration@tiscali.nl) met een virus (w32.beagle@mm!zip) erin. De tekst was:

Dear user of "Tiscali.nl" mailing system,

Our main mailing server will be temporary unavaible for next two days,
to continue receiving mail in these days you have to configure our free
auto-forwarding service.

Further details can be obtained from attached file.

In order to read the attach you have to use the following password: 18822.

Sincerely,
The Tiscali.nl team

Geplaatst door Wim1960
Ik kreeg zojuist ook een mailtje uit naam van Tiscali (van administration@tiscali.nl) met een virus (w32.beagle@mm!zip) erin. De tekst was:
Dear user of "Tiscali.nl" mailing system,
Our main mailing server will be temporary unavaible for next two days,
to continue receiving mail in these days you have to configure our free
auto-forwarding service.
Further details can be obtained from attached file.
In order to read the attach you have to use the following password: 18822.
Sincerely,
The Tiscali.nl team

Meerdere internet providers hebben daar last van Wim. Zie hier:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=154798

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=154902

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan