e-mail probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb in mijn formulier een veld e-mail en website. Nu heb ik deze wel ingesteld als link maar als ik er op klik ga ik niet naar de desbetreffende pagina maar krijg ik alleen een nieuwe werkbalk "web" erbij. Ik heb het geprobeerd door voor het mailadres "mail to:" en voor de website "http://" te plaatsen maar dat helpt niet wie weet of ik wellicht andere instellingen moet gebruiken.

reactie

ik heb in een veld een website staan bijvoorbeeld www.jansseninterimservices.nl (dit veld heb ik als hyperlink ingesteld) nu wil ik op die link kliekken en naar de website gaan maar dan krijg ik alleen een nieuwe werkbalk (WEB) in access. Ik wordt dan dus niet naar die site geloodst. Met mail heb ik precies hetzelfde ik zou op het mailadres willen klikken en naar outlook willen gaan om een mail naar dat bedrijf te sturen.

Maak van het emailveld een tekst veld in de database en voeg een gebeurtenis toe aan het veld of de knop die je wilt gebruiken..

dan het volgende
Code:
Dim strAddress As String

If Me.email <> "" Then
        strAddress = Me.email
    Else
        Dim txt As String
        txt = "Er is geen emailadres bekend! "
        MsgBox (txt)
    End If

If InStrRev(strAddress, "mailto:") > 0 Then
            ' Follow hyperlink address.
            Application.FollowHyperlink strAddress, , True
        Else
            strAddress = "mailto:" & Me.email
        End If
   Exit Sub

ErrorHandler:
   MsgBox "Error #: " & Err.Number & vbCrLf & vbCrLf & Err.Description

End Sub

Dat zou moeten werken

NU nog de website

Geweldig, de mail werkt inderdaad op deze manier! Nu alleen nog de link naar de diverse websites.
Of kan dat met dezelfde code (ben bang van niet)

tuurlijk kan dat met dezelfde code maar dan moet je het gedeelte van mailto: vervangen voor http://

mvg,

Peanuts

Helaas

Bij de verwijzing naar de website lukt het niet. Zou je me de volledige code voor de gebeurtenis kunnen geven zodat ik deze 1 op 1 kan inkopieren.

Je moet in de tabel het veld type wijzigen in tekst ipv hyperlink en dan :

Code:
Dim strAddress As String

If Me.email <> "" Then
        strAddress = Me.site
    Else
        Dim txt As String
        txt = "Er is geen site-adres bekend! "
        MsgBox (txt)
        exit sub

End If

ErrorHandler:
   MsgBox "Error #: " & Err.Number & vbCrLf & vbCrLf & Err.Description

End Sub

Probeer dat eens
succes

Peanuts

Lukt niet!

Ik krijg in visual basic (volgens mij) een melding dat de code tussen een bepaalde range moet zitten.
In je voorbeeld staat er if me. email thei site adres. Klopt dit? Ik heb een gedeelde database waarbij ik de data centraal heb staan en we vanaf 2 plaatsen de data oproepen. Is dat een probleem?

me.site is het veld waarin de url staat daar moet je voor zorgen... dat de veldnaam klopt dus me.veldnaam

mvg,

Peanuts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan