E-mail probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

BAH

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
67
Outlook Express

Ik heb een klein programmaatje welk ik wil doorsturen naar iemand anders. grootte 290 kb.
De naam is: happynewyear.exe.
Het lukt niet om dit te versturen omdat, ik denk Norton anti virus, dit tegenhoudt. Is hier een oplossing voor?

Met dank en groeten.
 
(verplaatst naar antivirussoftware)

Is dat een programmaatje dat vuurwerk laat zien? Dikke kans dat het een oude bekende is in virusland. Is het bestand zeker schoon, zip het dan eerst.
 
je zou kunnen proberen (eerst zelf) om de extentie te wijzigen en daarna terug te veranderen; als de file dan nog steeds werkt zou je em met een andere extentie kunnen versturen
 
Ga naar http://camtech2000.net/, download Outlook attachment.
Heb er zelf goede ervaringen mee.
Dan kun je allerlei extenties versturen die normaliter niet door het strenge regime heenkomen.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Geen vuurwerk in programmaatje, wel zoiets trouwens.
Ook een ander .exe programmaatje (kerstverlichting - alemaal kerstlichtjes die aan de rand van je monitor verschijnen na openen programma) werkt niet om te versturen. Er zit zeker GEEN virus in genoemde programma's. Wat bedoel je met "zip het dan eerst?"
Mogelijke oplossing van Jheroen ga ik straks even proberen. Eerst even boodschappen doen. Bedankt tot zover in ieder geval.
 
Ook dat probeer ik straks Fonz.
Nogmaals bedankt allemaal. Jullie horen wel hoe e.e.a. afloopt :thumb:
 
Fonz, nu heb ik Outlook attachments gedownload. Vervolgens heb ik 't programmaatje geinstalleerd. De volgende stap is dat ik binnen dat programma "exe", in de linkerkolom aangeklikt heb en naar de rechterkolom heb verplaatst.
Moet ik verder nog iets doen?
Als ik nl opnieuw een mailtje met bijlage probeer te versturen lukt 't nog steeds niet.
 
Da's vreemd, bij mij werkt het goed.
Misschien is er toch een groot verschil tussen Outlook en Outlook express.
Probeer de "extensieverandermanier".
Iemand anders nog een idee?

Fonz :thumb:
 
De volgende melding verschijnt wanneer ik dit bestand wil versturen:

Het bericht kan nu met het volgende bijlagen of koppelingen worden verzonden:
VAN

Opmerking: Sommige e-mailprogramma's staan ter beveiliging tegen virussen het verzenden of ontvangen van bepaalde bestandsbijlagen niet toe. Controleer de beveiligingsinstellingen voor uw e-mail als u wilt weten hoe bijlagen worden afgehandeld.
 
als outlook express het bestand wel accepteerd maar norton houdt het tegen: zet dan tijdelijk in norton even uitgaande email scannen uit, verstuur die berichtjes en zet em weer aan
 
Zat ik zelf ook al aan te denken Het programma is misschien speciaal gericht op Outlook, terwijl ik met Oulook express werk.
 
Jheroen, even een domme vraag. Als ik Norton open bij "Status", zie ik groen aangevinkt staan" "e-mail scannen aan". Hoe zet ik dat uit?
 
Geplaatst door BAH
Jheroen, even een domme vraag. Als ik Norton open bij "Status", zie ik groen aangevinkt staan" "e-mail scannen aan". Hoe zet ik dat uit?

via de opties knop
daarna naar emailtabje gaan en uitvinken uitgaande email scannen
 
Tja, je moet 't allemaal maar weten....
Via opties is het gelukt Jheroen om e-mail berichten in en uitgaand te onderbreken van scannen.

Echter, je snapt al, het werkt nog steeds niet.
 
Nu ga ik proberen de extensie te veranderen (als 't me lukt)
 
wat is de precieze foutmelding en kan je daar eens een screenshot van maken hier?
 
Jheroen, allereerst bedankt voor je meedenken.

Ik stuur een mailtje naar mezelf met bewuste bijlage.
In het mailtje wat ik ontvang klik ik dubbel.
Hier staat letterlijk: "Outlook express heeft de volgendfe onveilige bestandsbijlagen in deze e-mail ontoegankelijk gemaakt: happynewyear.exe

Deze mededeling staat, in het geel gedrukt ,boven:

Van
datum
Onderwerp

Groet,
 
Dat zou dus met Outlook Attachments moeten lukken.
Heel vreemd dat datbij jou niet lukt.

Fonz :thumb:
 
Nou, die extensie veranderen lukt me ook niet.
Ik doe het volgende:

Ik ga naar de plaats op m'n harde schijf waar m'n bewuste bijlage staat.
Vervolgens klik ik met de rechtermuisknop op eigenschappen. Hier staat dan wel in een wit vlak "Happynewyear", maar er staat geen extensie achter. De extensie exe vind ik alleen als de mail verstuurd is bij "bijlage"
 
Fonz, nu heb ik Outlook attachments gedownload. Vervolgens heb ik 't programmaatje geinstalleerd. De volgende stap is dat ik binnen dat programma "exe", in de linkerkolom aangeklikt heb en naar de rechterkolom heb verplaatst.
Moet ik verder nog iets doen?
Als ik nl opnieuw een mailtje met bijlage probeer te versturen lukt 't nog steeds niet.

Doe ik iets niet goed???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan