E-mail probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Ik heb een probleem met e-mailen.

Ik wil vanuit een map een groep foto's kunnen mailen, en ik wil ook vanuit het programma piccaso van Google mijn foto's willen versturen. Nu gebruik ik standaart Outlook Express, maar volgens mij zit het ergens fout.

Als ik foto's selecteer, en vervolgens onder 'bestands -en maptaken' voor 'bestanden emailen' kies, lukt het niet. Ook Picasso geeft aan dat hij de email niet kan verzenden. Daarnaast zag ik dat het bij IE ook niet helemaal goed zit. Onder internetopties - programma's kan ik niets kiezen bij e-mail.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Er is daarnaast ook Office 2007 (later Outlook eruit verwijdert) en Microsoft Works op geinstalleerd. Misschien staat de computer nog steeds ingesteld op Microsoft Outlook 2007, terwijl die er niet meer is.

Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl

Dan, onder tabblad Programma's, het door jou gewenste e-mail programma kiezen bij keuzevak E-mail. Daarna op Ok drukken.

Hopelijk werkt het daarna direct voor je.

Succes,

Tijs.

Dank voor snelle reactie.

Ik kan het niet direct proberen, omdat ik iemand met het probleem help maar er zelf niet uit kwam.

Stel dat dit niet werkt, is er een mogelijkheid die het zeker zal verhelpen (dan net niet de computer geheel opnieuw installeren:)).

Probeer eerst trouwens dit, om Outlook Express weer beschikbaar te krijgen als keuze voor E-mail:
Start -> Uitvoeren -> "%programfiles%\Outlook Express\MSIMN.exe" /reg

Kijk daarna weer in inetcpl.cpl Outlook Express instellen onder tabblad Programma's als programma voor E-mail.

Succes,

Tijs.

Dank je wel!

Maar ik heb in de tussentijd ook alweer een reactie gegeven. Kijk even aub

Jos

Mijn eerste reactie ging eraan voorbij dat je zelf al geschreven had dat Outlook Express niet te kiezen was in IE:
Onder internetopties - programma's kan ik niets kiezen bij e-mail.

Inetcpl.cpl is precies hetzelfde als in IE te gaan naar Extra -> Internet-opties.

Vandaar mijn nieuwe reactie. Je zult dus eerst instructie 2 moeten volgen, en daarna pas instructie 1.

Succes,

Tijs.

Ik weet wel dat het met dezelfde fout te maken heeft. In beide gevallen kan het email programma niet geopend worden. Op mijn eigen pc werkt het wel.

Het heeft, denk ik, niet zoveel zin om dat hier te melden, daar het probleem niet op je eigen pc aanwezig is.

Ik ben dus benieuwd of op de pc met het probleem mijn instructies een oplossing bieden.

Tijs.

Hallo,

ik heb het geprobeerd, en onder internetopties - programma's - e-mail staat nu ook 'outlook express'. Maar als ik nu probeer om een foto uit een map te verzenden via bestands- en maptaken geeft hij de volgende melding:

Er is geen standaart mailclient, of de huidige mailclient kan het berichtverzoek niet uitvoeren.
Start microsoft Office outlook en stel dit als het standaart programma voor email berichten in.

Wat nu? Als ik via extra - opties in Outlook Express kies voor Outlook Express als standaard programma, op 'ok' druk en vervolgens weer terug ga, is hij weer terug gegaan, en is Outlook Express niet meer de standaard.

Doe/plak de volgende commando's individueel in het Start -> Uitvoeren vakje en druk op Ok:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe MSOEACCT.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe shimgvw.dll
regsvr32.exe sendmail.dll

Dit moet allemaal succesvol worden afgerond (er moet een positieve terugmelding komen dat het gelukt is). Indien bij 1 of meerdere bestanden dat niet lukt, dan is het betreffende bestand afwezig op je computer of kapot gegaan.

Doe daar achteraan de volgende instructies, via Start -> Uitvoeren:

"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG
regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\msoe.dll"

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp,
moet ik dus dat eerste rijtje stuk voor stuk invoeren en als hij een foutmelding geeft, dan moet ik dus dit invoeren ' "%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG
regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\msoe.dll" ' om het missende bestand te vervangen?

Nee, de bovenste set commando's moeten een terugmelding geven van "Registratie xxx.dll is geslaagd" of iets dergelijks. Krijg je in plaats daarvan een andere melding, bijv. in de trant van registratie is mislukt, dan moeten die bestanden in de juiste versie na-geïnstalleerd worden.

Probeer dus alles wat ik aangegeven heb uit, en meld terug of dat allemaal gelukt is. Hopelijk werkt, als al die commando's lukken, ook je Outlook Express weer zoals gewenst.

Succes,

Tijs.

Na-installeren/repareren van beveiligde systeembestanden in XP:
1. Zorg ervoor dat je een volledige installatiecd hebt voor XP, die voldoet aan de volgende eisen:
a. Van dezelfde taal als je eigen XP
b. Van dezelfde soort als je eigen XP (oftewel Home of Professional)
c. Van hetzelfde service-pack niveau als je huidige installatie van XP. Dus dat zal wel Service Pack 2 zijn.

Indien je installatiecd nog niet aan eis c. voldoet, kijk dan hier om nieuwe installatiecd te bakken waar Service Pack 2 in geïntegreerd is.

2. Start Windows XP Systeembestandscontrole via:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Daarbij kan om de installatiecd van 1. gevraagd worden.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan