E-mail sturen van Access (per keer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Mijn wens is om in mijn Access formulier (database van mijn contactpersonen) bij de NAW gegevens ook het emaildres te vermelden. En wel zo, dat als ik erop klik Outlook opent en ik naar die persoon kan mailen. Ik wil geen mailmerge maar een enkele persoon mailen. Bij de gegevenstypes kan je wel aangeven of het een website betreft (kenmerk hyperlink), en als je dan een URL intypt en er dan op klikt, ga je automatisch naar de site.

Zoiets wil ik dus ook voor e-mail. Nu staat er op http://www.pcmenu.info/pc_help/access/e_mail.htm wat de mogelijkheden zijn. Alleen snap ik nog niet hoe ik dit moet integreren. Optie 2 is denk ik voor mij de beste.

Ik ben redelijk handig met Access, maar ik mis de diepgaandere kennis. Waar moet ik beginnen, waar en welke velden moet ik aanmaken?

Hartelijk dank,

Gr. Yolanda

Je zou misschien beter met methode 3 uit het voorbeeld aan de slag gaan, er vanuit gaande dat je minstens Outlook 2k hebt staan. De code kan je dan vrij gemakkelijk overnemen, met een paar kleine aanpassingen. (bijvoorbeeld zonder de typfouten in de variabelenamen ;) ).

Voor het opslaan van je email-adres kun je een tekstveld maken, van voldoende lengte uiteraard. Hyperlinkvelden zijn hiervoor ongeschikt.

In het voorbeeld wordt een knop gemaakt om te mailen, en dat kun je uiteraard ook doen. Je kunt het ook doen op het Dubbelklik event van je emailveld; dan gaat-ie dus draaien als je op je emailadres dubbelklikt.

Als je hulp nodig hebt, dan kun je uiteraard een voorbeeldje neerzetten met wat testgegevens, dan helpen we je verder!

Michel

Hi Michel,

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik al een tip gehad: maak het veld een Hyperlink en zet voor het emailadres 'mailto:' en dat werkt! Ik moet dan wel bij ieder emailadres dit erbij typen, maar dat zet ik gewoon in m'n standaardtekst, dan vergeet ik het niet.

Mocht in de toekomst toch de andere manier beter uitkomen, dan laat ik weer van me horen.

email vanuit access optie 3

Hallo Michel,

Zou je kunnen zetten hoe ik deze optie kan gebruiken.

Ik heb de code erin gezet volgens de aanwijzingen. Echter hoe kan ik mijn velden koppelen?

Wat is precies het probleem? Wat bedoel je met Velden koppelen?

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan