E-mail terughalen na crash schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindo73

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
10
Hallo allen,

Al mijn hoop is op jullie gevestigd, want ik kom er zelf niet meer uit.

Dit is wat ik al weet over mijn probleem:
Mijn harde schijf is onlangs gecrashed.
Gelukkig heb ik een aantal dingen kunnen redden, waaronder een aantal mappen met e-mails voor in mijn Outlook Express.

Inmiddels was ik Outlook Express al wel weer gaan gebruiken.
Maar nu wil ik toch ook weer die oude e-mails in hun mapjes erbij hebben.
Hoe doe ik dat?

Want als ik "gewoon" die oude .dbx mappen verplaats naar waar ze volgens Outlook horen te staan, (je weet wel: c://documents and settings/<user> etc etc), dan krijg ik de foutmelding dat er iets is met mijn "ntuser.dat" en verder zie ik niet mijn oude mappen staan...
Als ik ze probeer te importeren via Outlook, dan krijg ik ook foutmeldingen...

Ben zelf niet zo'n held met pc's zoals je misschien merkt ;)
Help? :)
 
In de bijlage heb ik een handleiding over backuppen en terugzetten van emails.

Let wel goed op de datum van de mappen in de oude identities folder.
Dat moet een datum zijn, vlak voor de crash, namelijk de laatste keer dat je outlook express hebt gebruikt.
Daarna volgens de handleiding importeren in je nieuwe o.e.
Heb je die al gebruikt? Dan de mappen niet overschrijven, maar door o.e. laten importeren.

Ennuh, ik gok even op Windows XP ?!:confused:
 
Ja, Windows XP idd...

Heb geprobeerd via de handleiding de oude mappen opnieuw te importeren, maar dat wil niet echt.
Outlook express (6) geeft aan dat er in die betreffende map géén Outlook *.dbx bestanden gevonden worden.
En ze staan er toch echt in, dus ik kijk niet verkeerd.

Hopelijk is er nog een andere manier.

Dank voor het meedenken, Lindo.
 
Nee, de manier is geheel correct, maar ik maak je even extra attent op een quote uit mijn document.

Bijlage door Paul-RT zei:
Als Windows / outlook express weer draait,
kopieer je de folder met de back-up van je mails op zijn originele plaats terug.
LET OP: klik rechts op de folder nadat je hem weer op schijf hebt gezet, klik eigenschappen en haal "alleen lezen" eraf!
Ook op submappen als daarom gevraagd wordt.
Dit gebeurd soms na kopiëren van de mappen.
Doe je dit niet, dan is je back-up nog niet bruikbaar.
 
Nee, de manier is geheel correct, maar ik maak je even extra attent op een quote uit mijn document.

Ok, dat is inderdaad belangrijk.
Maar zodra ik dat "alleen lezen" heb uitgevinkt, lukt het nog steeds niet.
Als ik dan weer ga kijken in die map staat "alleen lezen" ook gewoon weer aangevinkt.
Hoe kan dat? ....

(Ja, ik druk wel op "toepassen" na het uitvinken :) )

Wederom bedankt voor het meedenken alvast.
 
Waar bevind zich die map?

Heb die verplaatst naar mijn "C-schijf".
Naast de map waar mijn huidige e-mails instaan (want ben maar wel gewoon verder gegaan met e-mailen enzo).
Er staan nu dus 2 mappen met zo'n "lang-nummer-tussen-accolades" naast elkaar.
De ene, daar staan mijn e-mail mapjes in die ik nu gebruik.
En in de andere mijn oude mappen van voor de crash die ik graag zou willen importeren...

Dank, Lindo.
 
Kun je die backup-map (oude nummer) eens verplaatsen naar "Mijn documenten" of andere partitie ?!
En daarna vinkje read-only verwijderen ?!
 
Kun je die backup-map (oude nummer) eens verplaatsen naar "Mijn documenten" of andere partitie ?!
En daarna vinkje read-only verwijderen ?!

Heb dat mapje nu verplaatst naar een externe harde schijf, maar ook dan kan ik vinkjes uitklikken wat ik wil; na "toepassen" open ik de eigenschappen opnieuw en "alleen lezen" staat dan gewoon weer vrolijk aangeklikt.... :confused:
 
hey allemaal ben hier op de site gekomen door google en ben blij dat dit stukje mij toch kunne helpen heeft. had hetzelde probleem. hdd crash kon niets mee in windows doen maar de schijf wel nog extern op een andere pc aansluiten en heb zo ook alles kunnen trughalen;
 
@ Tjoepken:

Dat is leuk om te horen. :thumb:

En welkom op HelpMij. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan