e-mail van en naar gsm ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter maps
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

maps

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Hallo iedereen, graag had ik geweten of het mogelijk is een e-mail te zenden van een gsm (natuurlijk een die internet kan ontvangen) naar een computer. En kan een computer een e-mail zenden naar een gsm. Als dat mogelijk is wil je mij eens uitleggen hoe dat gaat en wat je daarvoor nodig hebt om een e-mail te zenden naar een gsm met een computer. Vele groetjes en dank bijvoorbaat.

Nou het makkelijjst is om een mail adres te maken/gebruiken die via een webmail te lezen is. Zoals een gmail of hotmail. Wil je echt mail "downloaden" dan zul je eerst moeten zien er er een zogenoemde email client "programma" zoals oultook express achtig iets op je mobiel zit. Ben je nou in het bezit van een n-serrie telefoon van nokia, kun je ook windows live mobiel downloaden via je mobiel. Dan voegt hij in je berichten box een extra box toe met live inbox, deze haalt dan op jouw commando de hotmail berichten binnen en kun je ook mee verzenden. Maar dan moet je natuurlijk wel een ander adres gebruiken als je hotmail thuis, als het eenmaal van de hotmail server af is, kun je het thuis niet meer zien. Dus advies, neem een gmail account en ga met je explorer van je mobiel naar www.google.nl en log gewoon in op je gmail accounte via de web pagina, werkt super en makkelijk.

grtjs jjw

Geen volledig antwoord op je vraag, maar misschien heb je hier ook wat aan.

Kijk eens op de site van GIN, ik maak soms gebruik van de dienst om een waarschuwing (per SMS) te krijgen als ik een mail heb ontvangen.
Er zijn verschillende mogelijkheden, ik laat me alleen de afzender gegevens en de onderwerp regel toezenden, maar je kan ook een deel van de body mee laten zenden.
Hiervoor heb je dus geen internet telefoon nodig, dit werkt gewoon bij elk mobieltje.
Bij afwezigheid laat ik m'n mail doorsturen naar een speciaal email adres bij Gin en vandaar wordt het een SMSje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan