E-mail verplaatsen naar taakmap geeft waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anika001

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Berichten
20
Hallo,

Om controle te houden op mijn mailbox maak ik gebruik van een GTD-methode. Daarvoor wil ik e-mails verplaatsen (dus niet kopiëren) naar takenmappen (Vandaag, Deze week, Later, Ooit). Ik krijg dan echter regelmatig de melding "De items zijn gekopieerd in plaats van verplaatst omdat de oorspronkelijke items niet kunnen worden verwijderd. Kan het item niet openen. Probeer het opnieuw.". Als ik meerdere e-mails tegelijk naar een takenmap wil verplaatsen, wordt vaak een gedeelte wel verplaatst, maar een of twee berichten niet (die worden dus gekopieerd).
Als ik de genoemde melding google, vind ik niets. Ook een poging met de Engelse tekst is mislukt. Ligt wellicht aan mijn zoekcapaciteiten, dat kan.

Heeft iemand een idee waardoor dit veroorzaakt en hoe het opgelost kan worden?

Groet,

Anika
 
Laatst bewerkt:
Kan van alles zijn. Eerst maar eens melden of je (als mailserver) gebruik maakt van Microsoft Exchange (incl. Office365) of van een gewone POP3/SMTP server.
Indien gewone POP3/SMTP server:
Ik zou vermoeden dat (meerdere opties tegelijk mogelijk)
a. De maximale grootte van je .PST bestand overschreden is (Outlook2010: 50 GB, Outlook 2007/2003: 20 GB)
b. Bestandscorruptie in het .PST bestand. Kijken (met Outlook helemaal afgesloten) of wat bestandsherstelwerk kunt doen m.b.v. Scanpst.
Enkele links daaromtrent: hier , hier , hier en hier
Haal alle fouten eruit voordat je Outlook weer start, dus doe meerdere keren scanpst.exe totdat er geen fouten meer teruggemeld worden.
Notitie hierbij: Ook al heet het Hulpprogramma voor Postvak IN, ook je afspraken, contacten etc. staan in het .PST bestand. :D
Indien Exchange server in gebruik: Het kan zijn dat je .OST bestand corrupt is of te groot. Dezelfde limieten en instructies van hierboven gelden dan voor het .OST bestand.

Tijs.
 
Dank voor je snelle reactie. Ik was inderdaad vergeten te zeggen dat ik gebruik maak van Microsoft Exchange 2010. Mijn takenmappen staan niet in een PST-bestand, maar in een submap van mijn Postvak IN, dus (volgens mij) in een OST-bestand. Dat wordt op dit moment gescand, als het wat oplevert, laat ik het weten.
Overigens is dit opgetreden vanaf het moment dat ik van Office 2007 ben overgegaan op 2010.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft niet geholpen, het treedt nog steeds op. Nog andere suggesties?
 
Niet echt. Ik zou de systeembeheerder ernaar laten kijken.

Tijs.
 
Systeembeheer heeft me niet afdoende kunnen helpen. Het verwijderen van de OST-file leek te helpen, maar dat was van tijdelijke aard. Toen de nieuwe OST weer was opgebouwd (3 GB), was het fenomeen weer terug. Door de additionele mailboxen uit te sluiten van de OST is deze wel een stuk kleiner geworden (87 MB), maar dat maakt dus niets uit.
 
a. OST bestand weer laten scannen en repareren (zie instructies eerder).
b. Wellicht zijn er problemen op de harddisk/bestandssysteem, dus je systeembeheerder moet ook daar naar kijken.

Tijs.
 
We zijn een maand verder en er is wat geknutseld door de systeembeheerders. Een nieuw profiel in Outlook leek te helpen, maar na een dag was het probleem weer terug. Nu blijkt dat het verschil maakt op welke manier ik de berichten wil verplaatsen. Ik werk namelijk altijd vanuit de map "Ongelezen e-mail". Als ik daar berichten verplaats, krijg ik de genoemde melding (niet altijd). Doe ik hetzelfde vanuit bijvoorbeeld de inbox of een submap treedt het fenomeen (tot nu toe) niet op.
Wat mij betreft kan ik hier wel mee leven, hoewel ik het raar blijf vinden. Mocht er dus nog een oplossing voor zijn, houd ik me wel aanbevolen.

Groet,

Anika
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan