e-mail verzenden met bijlage lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

werve

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2002
Ik heb hetzelfde probleem als een andere vraagsteller, over het verzenden van e-mail met bijlage.
Ik geloof niet dat er een oplossing tussen de antwoorden zat, vandaar mijn vraag.
De mail wil niet versturen met bijlage of pas na een aantal dagen hardnekkig volhouden.
De provider weet geen oplossing.
Wie weet raad?
Gerda

Bennie bedankt voor de link, maar ik heb OE 6 en ME.
Gerda

Bij de tweede link staan die genoemd. Ik zou wat betreft de eerste link toch kijken of het van toepassing is: het lijkt me namelijk eerder iets van de verbinding. Wat voor soort verbinding heb je trouwens?

Groetjes,
Bennie

Ik ben nu inderdaad begonnen met de tweede link.
Ik moet een soort stappenplannetje volgen, wat begint bij het intikken van een nummer in de URL balk.
Daar gaat het al mis, want ik krijg een error.
Ik ben naar de site van Linksys gegaan, maar daar vind je één brei aan informatie waaruit ik de goede niet weet te filteren.

Ik heb een kabelverbinding, 512.
Gerda

Wat Linksys betreft: dat is alleen relevant als je een router gebruikt van dat merk en dat type. Is dat zo? Krijg je trouwens nog foutmeldingen bij het verzenden van e-mail?

Groetjes,
Bennie

Eigenlijk weet ik niet wat een router is.
De foutmelding is 421, dat komt wel overeen met de info bij de tweede link.
Maar hoe kom ik op de goede plek op die site?
Gerda

Deze link krijg ik inderdaad geopend, daar komt dan dat stappenplannetje tevoorschijn. Het eerste wat je moet doen is een nummer intypen op de URLbalk. Dat doe ik, dan gaat hij zoeken, en geeft een error.
Wat nu?

Ja de computer zit in een netwerkje met de computer ernaast. Maar om een of andere duistere reden zit alleen op deze computer outlook express.
Dat lukt niet op de een of andere manier, maar dat is weer een ander probleem.

Kan de oorzaak in het netwerk liggen?
Gerda

Ik denk dat er twee zaken van belang zijn:

1) Verizon moet ook je ISP zijn, in combinatie met die router. Dán pas krijg je "toegang" tot hun site en kan je het IP-nummer intikken in de adresbalk.

Een typische foutmelding zou kunnen zijn:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems,
network problems, or a long period of inactivity. Subject '[email subject header]', Account: 'VerizonAccount',
Server: 'smtp.verizon.net', Protocol: SMTP, Server Response: '421 mta015.verizon.net Lost connection
to [141.154.209.139]', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 421, Socket Error: 10053, Error Number:
0x800CCC0F

Handig zou zijn om die melding (maar dan die van jou) in zijn geheel te posten.

Wat bovenstaande melding betreft, die heb ik hier vandaan. Het kan dus aan de router liggen. Let dan wel goed op het type, want de ene is de andere nog niet.

Kijk in apparaatbeheer welke router je hebt. Daar zou het type en merk moeten bijstaan. Maar het zou heel goed aan het netwerk\router kunnen liggen!

Groetjes,
Bennie

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Subject 'rapport', Account: 'mail.zeelandnet.nl', Server: 'mail.zeelandnet.nl', Protocol: SMTP, Server Response: '421 Error: timeout exceeded', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 421, Error Number: 0x800CCC0F

Dit is de foutmelding

Ik heb gezocht naar de router, in apparaatbeheer maar daar kom ik geen router tegen.

Wat ingewikkeld allemaal.
Is dit een hobby van je?
Groeten Gerda

Een Router is een apart kastje tussen je computer en je modem,dus als je die nooit gekocht hebt ,zal je er ook geen hebben .

Ingewikkeld is het zeker:o Staat er op de andere PC ook niets van de router in apparaatbeheer?

Ik ga nog even naar je eerste bericht. Je zegt dat het gaat om e-mails met een bijlage. Mag ik daaruit concluderen dat het zónder bijlage wel goed gaat?

Probeer ook eens het volgende. Ga in Outlook Express naar Extra\accounts. Selecteer het account en klik op eigenschappen. Klik op tabblad "geavanceerd". Schuif het schuifje van de time-out server helemaal naar rechts. Zie plaatje

Probeer het nog eens.

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• timeout-server.jpg
    timeout-server.jpg
    21,9 KB · Weergaven: 382
Ik heb het schuifje helemaal naar rechts gezet en daarna weer geprobeerd een mail met bijlage te versturen, hij is nog steeds bezig en het balkje is en blijft ong. 1 cm blauw, verder komt hij niet.......Nu is er weer diezelfde foutmelding.

Het klopt, ik kan (meestal) zonder moeite mail versturen zonder bijlage. Ontvangen van mail, mèt en zonder bijlage is ook het probleem niet.

Versturen mèt bijlage, ook al is de bijlage nog zo klein, geeft problemen.

Ik heb nog even naar de andere computer gekeken bij aparaatbeheer maar ook daar is geen spoor van een router te vinden.
Gerda

Ik heb het schuifje helemaal naar rechts gezet en daarna weer geprobeerd een mail met bijlage te versturen, hij is nog steeds bezig en het balkje is en blijft ong. 1 cm blauw, verder komt hij niet.......Nu is er weer diezelfde foutmelding.

Het klopt, ik kan (meestal) zonder moeite mail versturen zonder bijlage. Ontvangen van mail, mèt en zonder bijlage is ook het probleem niet.

Versturen mèt bijlage, ook al is de bijlage nog zo klein, geeft problemen.

Ik heb nog even naar de andere computer gekeken bij aparaatbeheer maar ook daar is geen spoor van een router te vinden.
Gerda

Bedankt voor de uitleg van een router
Gerda

Nog iets van een kastje gezien tussen modem en PC? Zo nee, dan zou ik toch instellingen nagaan in mijn eerste link.

Groetjes,
Bennie

MIschien een overbodige vraag heb je dat probleem al lang ?
En heb je norton antivirus geinstalleerd ?
Zoja ze het scannen van uitgaande post uit en herstart je pc en probeer het dan nog eens !

Bennie, ik ga die eerste link nu uitproberen.
Bedankt zover.
Groeten Gerda

Bartb.
Ik heb dit probleem al vrij lang, een half jaar ofzo. Uiteindelijk wordt het mailtje, met bijlage, dan toch verstuurd maar het kan een paar dagen aanlopen..
Ik heb geen Norton, maar RAV virusscanner, van de provider, en na telefoontjes met die provider heb ik op hun advies het scannen op uitgaande post uitgezet. Helpt niets!
Groeten Gerda

Bennie,
Ik heb die eerste link toegepast.
Diep in de computer heb ik iets aangemaakt, een key.
Het maakt echter helemaal niets uit.

Computer opnieuw opgestart, e-mail geprobeerd te verzenden...niets, nada!

Zal ik die key maar weer verwijderen? Of kan het geen kwaad een key meer of minder?
Groeten Gerda

Er is wel iets veranderd, nu ik die key erbij gemaakt heb.

Ieder bericht wat binnen komt in Outlook Express zonder bijlage, geeft in het leesvenster toch rechtsboven een paperclip (dus bijlage-teken aan).
Verzenden met bijlage lukt nog steeds niet.

Ik ga die key verwijderen.

Wie weet raad?
Gerda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan