• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

E-mail verzenden naar een vast adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Hoi,
Nadat ik een knop heb gemaakt in Excel en een macro hieraan heb gekoppeld ben ik niet verder gekomen dan dat een e-mail wordt opgestart met het Excel document als attachment.

Graag wil ik weten hoe ik een standaard e-mailadres hierin kan opgeven. Hopelijk kan iemand mij daar meer over vertellen.

Het onderstaande heb ik gevonden op het forum maar weet niet hoe ik deze code kan koppelen aan de knop. Graag een duidelijke omschrijving hoe/wat voor deze beginner:

Hieronder vind je de afgeslankte code die ik heb toegepast in mijn Excel bestand:

Private Sub VerzendEmail_Click()
Blad1.VerzendEmail.Visible = False
ActiveWorkbook.SendMail Recipients:=Array("persoon1@<hidden>", "persoon2@<hidden>"), Subject:="Onderwerp"
ThisWorkbook.Saved = True
Application.Quit
End Sub

Ter verduidelijking:

Voordat ik het formulier verstuur, maak ik de knop waarmee je het formulier kunt e-mailen "onzichtbaar". Daarmee voorkom ik dat de ontvanger de knop kan gebruiken (die ziet hem immers niet!). Na het versturen sluit ik Excel af, zonder het bestand en zijn eventuele wijzigingen op te slaan, en daardoor herstel ik de oude situatie weer.

B.v.d.!
Arnold

Hoi Justes,

Inderdaad! Dit gaat een stuk beter zo! :thumb:

Helaas heeft Ron nu 30x mailtjes van mij ontvangen aangezien ik had verwacht dat ik een outlook venster zou krijgen.

Dit brengt mij als leek een stuk verder. Uiteraard zullen er nu meer vragen gaan volgen!!

Bedankt!
Groet,
Arnold

Hallo Arnold

Het voordeel van deze methode is dat je zelf een kopie hebt.

Gr Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan