e-mail verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hallo,
mijn schoonvader met windows vista op de laptop kan alles verzenden en ontvangen met e-mail met windows mail van kpn.in nederland.
als hij in het buitenaland zit of het zwitserland of duitsland is maakt niet uit maar kan wel ontvangen met dezelfde instellingen maar geen mail versturen hoe kan dit of wat moet er eventueel anders ingesteld worden.
ik vind het vreemd waarom dit alleen in het buitenland is.
Wie weet raad.

gr sierras:(

Hoi,

Dat komt omdat de smtpserver die je schoonvader gebruikt in het buitenland niet gebruikt kan worden.
Hij heeft dan geen internetverbinding via zijn provider in Nl: KPN.

Hij kan dit ondervangen door via webmail te werken:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Of een gmail-account openen, want dat werkt wel als je deze account bijvoorbeeld onderbrengt in Windows Mail, Windows Live Mail of Outlook ..... etc. Ook in het buitenland.

Laatst bewerkt:
heeft een account van gmail .com genomen omdat kpn idd niet lukte.

gr sierras

Twee 'tips':

Ik begrijp dat 'schoonpa' voor het afhandelen van mail gebruik maakt van een lokaal mailprogramma (Outlook, Windows Mail of Windows Live Mail ....)

1. De online contacpersonen onder Gmail heb je dan niet nodig, haal deze leeg. Hij wordt misbruikt voor spoofing (meer bij @live of @hotmail overigens, maar toch .... )
2. Ga af en toe tóch 'online' om de map 'Spam' in het gmail-account te controleren en legen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan