E-mail voor online instellen op Iphone 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Iphone 4 en ben al een poosje aan het puzzelen om mijn e-mail (van de provider online.nl) erop te krijgen. Ik krijg het echter niet voor elkaar. Ik kan alle gegevens invoeren volgens mijn eigen e-mailprogramma of volgens een handleiding op: Link, toch krijg ik geen werkende e-mail en blijft de Iphone de gegevens controleren en gaat hij niet verder. Wel vraagt hij dan nog om een SSL verbinding, maar na deze uitgezet te hebben blijft hij constant de gegevens controleren. Wat gaat er fout?

Alvast bedankt,

Henri Zomer

Laatst bewerkt:
Zie in de instructie (bij uitgaande mailserver):

Hostnaam: smtp.online.nl
(Maak gebruik van mobiel internet van T-Mobile of verbind via WiFi in combinatie met ADSL van Online)

Oftewel: Wat ik wil weten is of je aan bovenstaande voorwaarde voldeed op het moment dat je het instelde...

Tijs.

Nee, ik voldeed niet aan die voorwaarde, maar zou dat vereist moeten zijn om e-mail te kunnen instellen en binnenhalen? Ik kan namelijk met Outlook hier op mijn kamer (ook geen ADSL van online) wel gewoon e-mail binnenhalen (ookal kan ik idd niet verzenden)

Tsja, ik weet niet precies wat er gecheckt wordt bij het controleren van de instellingen, maar als daar (ook) de uitgaande mail bij hoort dan faalt dat als je niet aan de voorwaarden voldoet.

Ik zou je dus aanraden (om mee te beginnen) je iphone via Wifi aan je thuisnetwerk te verbinden en dán pas opnieuw proberen je mail in te stellen. En natuurlijk moet je thuisnetwerk dan op het Online netwerk verbonden zijn.

Tijs.

Het is overigens wel verbazingwekkend dat het bij Online niet mogelijk lijkt (en google hint ook daar naar) om mail (via de Online mailservers) te versturen vanaf een ander netwerk dan die van henzelf.

Bij de meeste providers is dat namelijk wél mogelijk, vermits niet poort 25 wordt gebruikt maar poort 587 én dat er ook wordt ingelogd met gebruikersnaam + wachtwoord op de smtp-server. Doorgaans moet dan ook verplicht SSL erbij aangezet worden, voor de privacy, daar men over het netwerk 'van een ander' de mail aflevert.

Tijs.

Klopt, ik heb me hier ook verschrikkelijk over verbaasd en geergerd, maarja, wat voor oplossing heb je? Misschien kan ik een google account zo instellen dat hij mijn online e-mail uitleest?

Dat is een goede vraag, maar dat moet je niet IMAP instellingen hebben.
Probeer eens het account uit te lezen via POP3 in gmail
Dus dezelfde instellingen in Gmail, maar dan aangeven dat het een pop3 account is en als server voor inkomende mail gebruiken pop.online.nl (daar hoort standaard poort 110 bij, trouwens), (mogelijk) ook moet je instellen dat je gebruik maakt van SSL, maar dat moet je maar testen.

Andere mogelijkheid zou zijn om het automatisch doorsturen van je binnenkomende Online mail naar je Gmail account in te stellen. Zie deze link voor instructies.
Natuurlijk is het doorsturen 'onhandig', omdat je dan alle gmail + online mail gemixt binnenkrijgt in Postvak IN ipv. een eigen mailfolder etc.

Tijs.

Bedankt voor de uitleg en toelichting. Ja het is misschien onhandig, maar aan de service van online.nl valt ook wel veel te twijfelen. Het zou namelijk fijn zijn als ik gewoon altijd mails kon versturen via mijn Iphone. Nouja, ik ga komend weekend wel even proberen dit te fixen thuis, als dat niet werkt, dan toch maar eens kijken of het via een Gmail account kan :)

Ik vermoed het volgende
Op je eigen honk hoef je geen user/pass op te geven voor smtp (versturen). Ergens anders wel.
voor pop3 (ontvangen) is altijd een user/pass nodig.
Email progs staan vaak ingesteld dat smtp het pop3 user/pass overneemt om te versturen.

**aanvulling**
bij imap blijft de email op de server staan en kun je deze dus overal opnieuw lezen.
bij pop3 haal je de email binnen op je pc en verdwijnt deze van de emailserver. In sommige email progs kun je instellen dat bij pop3 een kopie op de server achterblijft.

Laatst bewerkt:
Ik snap je punt, maar ik snap niet helemaal wat je hiermee wilt zeggen...

Mee eens, sinds Online bij T-Mobile hoort is de service ver te zoeken. Het ligt nooit aan hun :mad:
Zo zijn er meer voorbeelden te noemen waarbij een goed bedrijf wordt opgeslokt door een ander bedrijf of overgenomen door een investeerder.
Binnenkort is kPN aan de beurt

@bron: Als je de discussie goed had gevolgd, dan had je geweten dat Online alleen mail versturen toestaat vanaf zijn eigen netwerk en het mobiele netwerk van T-mobile, dus (helaas) niet vanaf netwerken van andere providers....

Tijs.

Ja, zeker weten, maar webmail geeft geen seintje naar je telefoon als er een e-mail is en logt binnen 20 minuten weer automatisch uit...

EDIT: Ik hoopte gewoon dat het net zo zou werken als Whatsapp of smsjes, een notificatie bij een nieuwe e-mail. Ideaal, want ik ben graag snel op de hoogte van zeldzame vogelwaarnemingen uit de omgeving ;)

Laatst bewerkt:
pcexpert: Ja, zie de link in posting #8, waar je erop inlogt om automatisch doorsturen in te stellen.
EDIT: henri2500 bevestigde het zojuist ook, incl. de problemen die hij daarmee heeft.

Tijs.

tja, daar aan de webmail is niks aan te doen, gewoon je eigen netwerk vebinden denk ik hoor

Vandaag via eigen netwerk verbonden, en e-mail wel netjes kunnen instellen en binnenhalen. Nu duimen dat het binnenhalen blijft werken op andere netwerken.. dat ik niet kan versturen vind ik niet zo'n ramp, daarvoor leg ik desnoods wel even in via webmail :)

Ik zou verwachten dat ophalen inderdaad ook op andere netwerken lukt. Alleen het versturen is waar ik problemen mee verwacht op andere netwerken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan