E-mail wel, Internet niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthawk

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
42
Beste Helpmij(ers),

Bij mij op het werk zijn werkstations die wel e-mailverkeer mogen, maar GEEN internet verkeer.

Als ik bij de LAN instellingen kies voor een proxyserver gebruiken en ik vul daar zomaar wat in, dan lukt wat ik wil.

Zelfs via een link in een e-mailbericht kan er niet gesurft worden.

Maarre iedere wat slimmere gebruiker vindt snel een manier genoeg hoe dat te omzeilen.

Is er een andere afdoende (gratis) oplossing?

Alvast bedankt!
 
Het zou kunnen dat de Firewall internetverkeer via Internet Explorer blokkeert.
 
Ook mogelijk is dat alle email centraal binnenkomt en dat het dan naar de workstations gaat.
Hierdoor hebben de workstations geen rechtstreekse verbinding met internet.

Maar wat bedoel je hiermee?

Als ik bij de LAN instellingen kies voor een proxyserver gebruiken en ik vul daar zomaar wat in, dan lukt wat ik wil.

Want als het lukt dan is je probleem toch opgelost.

Sigma
 
Beste Sigma,

Het gaat bij ons als volgt:

We hebben een server en 25 werkstations.

De provider heeft een router aan de switch aangesloten en iedereen kan dus nu surfen op het net, en e-mailen.

Nu mogen sommige gebruikers wel e-mailen, maar NIET surfen.

Alleen de instellingen veranderen "achter" de proxy is wel heel erg makkelijk te achterhalen denk ik.

Wat dus eigenlijk de bedoeling is, is dat de internet verbinding bij sommige werkstations uitgeschakeld wordt, en NIET makkelijk weer in te schakelen is maar dat er dus wel e-mailverkeer mogelijk is.

Dus het probleem is dus eigenlijk niet dat het niet lukt, maar dat het te makkelijk te omzeilen is voor de gebruikers.

Groeten.

p.s. voor de goede orde op onze server draait Windows NT 4.0 en op de werkstations nog steeds Windows 95.
 
Zoals ik zei, zorg ervoor dat de Internet Explorer GEEN internet rechten heeft gekregen van de firewall. Verberg je firewall of zet er een password op (hebben ze bij mij op school ook gedaan :)). Laat de internet explorer vanaf de server starten en blok hem daar. De stations die WEL mogen internetten laat je de lokale browser gebruiken.

Je kan ook met tweakUI achtige programma's ervoor zorgen dat je niet meer aan de instellingen kan zitten.
 
je zou ook op de betreffende werkstations de browser (IE) kunnen verwijderen...
 
Bedankt voor de hulp!

De laatste van Bennie werkt voor ons het beste!

Dus nogmaals BEDANKT!

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan