E-Mail werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

riesdebruyn

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
Berichten
36
IK heb internet +bellen van KPN (stom, maar een mens maakt wel eens fouten)
Hierbij heb ik een e-mail adres gekregen ……..@kpnplanet.nl
Ik gebruik Windows vista, dus mijn Windows mail pakt geen hotmail.com. Vandaar dat ik daar kpnplanet in heb gezet. In Nederland gaat alles goed , maar nu ik in Portugal ben, kan ik geen mail meer verzenden maar wel ontvangen.

Mijn provider hier is net.novis.pt
Inkomende mail is pop.clix.pt
Uitgaande is mail.clix.pt

Dat heb ik allemaal al ingesteld bij Windows mail maar het wil maar niet lukken ik krijg steeds


Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was naam@provider.nl. Onderwerp 'Re: Afspraakbevestiging', Account: 'pop.kpnplanet.nl', Server: 'mail.kpnplanet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Unable to relay for naam@provider.nl', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Iemand had hier een afspraak gemaakt en de bevestiging is naar mij gestuurd,heb ze al wel via mijn Hotmail bereikt.

Kan iemand mij helpen
Bij voorbaat dank.

MC.de Bruyn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zet bij uitgaande is smtp in plaats van mail

dus

smtp.clix.pt
 
Ik gebruik Windows vista, dus mijn Windows mail pakt geen hotmail.com. Vandaar dat ik daar kpnplanet in heb gezet. In Nederland gaat alles goed , maar nu ik in Portugal ben, kan ik geen mail meer verzenden maar wel ontvangen.

Mijn provider hier is net.novis.pt
Inkomende mail is pop.clix.pt
Uitgaande is mail.clix.pt
Als ik het goed begrijp wil je dus via je Portugese provider, mail versturen met je KPN account?
Dat zal waarschijnlijk niet gaan. Je moet daarvoor de KPN lijn gebruiken.
Mail ophalen werkt wel, maar verzenden vaak niet.
 
Topic verplaatst naar windows mail.
Email adres van Marijn verwijderd. Denk niet dat die persoon blij is met spam.
 
E-Mail werkt niet

Daar ben ik U dankbaar voor.
Helemaal geen erg in gehad.

Groet Ries.
 
maar mijn portugees is niet zo best ( ken het helemaal niet)
Maar wat zijn de gegevens van de provider voor de inkomende en uitgaande mail.
 
E-Mail werkt niet

Dag Puppie.

Ook ik ken geen Portugees.
Ik zit de eerste drie maanden van het jaar altijd in de Algarve,(beetje overwinteren)
Zoals ik al zei, Windows mail pakt geen Hotmail.
En omdat ik bij KPN een internet+bellen afsloot kreeg ik daar een ……@kpnplanet.nl
Dit Mailadres pakt Windows mail wel,en in Nederland had ik daar geen probleem mee.
Nu ik in Portugal ben krijg ik wel mail binnen maar ik kan niks versturen,dus rechtstreeks iets versturen kan ik niet.

De man die het appartement en de internet aansluiting aan mij verhuurd zei tegen mij dat wat ik in mijn openings posting schreef die clixen en zo, dus meer weet ik ook niet.

Ik kan me natuurlijk altijd helpen met Hotmail , maar dacht kom laat ik het eens voorleggen aan helpmij.

Groet Ries.
 
oké dan is het duidelijk.
dan ga je NIET via de provider kpn versturen zoals gedacht wordt in dit topic.
ik zal deze vraag vanavond eens aan een collega voorleggen......die heeft ook internet in de algarve......

maar je kunt altijd via Webmail de mail van kpn lezen en versturen.....misschien is dat wel makkelijker.
 
Ik kreeg een mail of mijn vraag opgelost was, maar dat is nog steeds niet het geval.
Misschien dat er iemand nog eens aandacht aan wil besteden.

Bij voorbaat mijn dank.

Ries.
 
Zoals eerder aangegeven gaat het gewoon niet werken.

Oplossing zou kunnen zijn om een bijvoorbeeld een Gmail account aan te vragen. Hiermee kun je wél met pop je mail binnen halen. Dus ook met windows mail.
 
Email werkt niet

Goede Morgen Frisian.

Om te beginnen kan Ries leuk met zijn computer overweg, maar ik ben geen expert.
Misschien is het de ouderdom maar dingen die ik vandaag doe, ben ik als ik het niet opschrijf volgende week weer vergeten. Dan denk ik bij me zelf hoe zat dat nou ook weer. Maar allé ik zal de enige wel niet zijn.

1)…Ik zit nu in Portugal in de Algarve. Daar kan ik met…@. kpnplanet.nl niets doen, kan wel mail ontvangen,,, maar niets versturen vanuit Portugal. Dus wanneer ik rechtstreeks een mail wil versturen en ik klik met de muis op het envelopje komt altijd Windows Mail met mijn @kpnplanet.nl Dus gaat niet.
Ik heb nu vista dus hotmail.com live.nl wordt niet meer geaccepteerd,is mij verteld.
Voor vista kon ik dit wel gebruiken want toen had ik Windows XP en kon mijn Hotmail in outlook expres zetten.

2) nou kan ik alles versturen als bijlage met mijn Hotmail,doe ik dan ook dus met een omweggetje zit ik nooit vast. Misschien zijn er onder de kenners van jullie andere mogelijkheden, maar die ken ik niet,dan komt voor mij die expert weer om de hoek kijken.:eek:

3) ik heb Hotmail Livemail Gmail Maar hoe vul ik dat nou in bij Windows mail.
Wat moet ik B.V. invullen bij inkomende mail bij uitgaande mail want ik kan dat niet vinden …weet niet waar ik dat moet zoeken???
Bij kpnplanet heb ik een brief gekregen bij inkomende mail moet ik popkpnplanet invullen bij uitgaande Mailkpnplanet in Nederland, uit de kunst, omdat ik daar internet+bellen heb van KPN maar hier heb ik die clixen van Portugal. Dus hoop mij een beetje duidelijker gemaakt te hebben.

Hartelijke groeten Ries.
 
Vergeet overigens niet om dit aan te zetten.
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand er niet uit komt, terwijl deze optie uit stond. :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan