• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

e-mail (Windows Live Mail) versturen vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo te zien jij niet Ed. :thumb:

Hoi Edmoor, nog 1 vraag als het mag. Zie onderstaand. De 2e en 3e regel begrijp ik. V.w.b. de 1e regel, waar betekent sendusing?
m.vr.gr Egbert

With Flds
.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing") = 2
.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver") = "smtp.telfort.nl"
.Item("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport") = 587
.Update
End With

Hallo Edmoor, heel bijzonder. Ik stelde gisteren nog een vraag en ik zag vanmorgen dat je had geantwoord, maar ik zie zowel mijn vraag als jou antwoord niet terug. Wil je s.v.p. nog een keer antwoorden?
Mijn vraag was: waar heeft sendusing = 2 betrekking op? Alvast bedankt. m.vr.gr. Egbert

Bizar, nu komt het wel ineens in beeld. Bedankt voor de beantwoording.
m.vr.gr. Egbert

Hallo Edmoor, het gaat als een speer. Een andere vraag die hier betrekking op heeft. Als het niet mogelijk is, dan hoor ik dat wel van je.
In het voorbeeld van de macro staan de hierna volgende regels. Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld line 2 vet of cursief op te nemen in de mail?
m.vr.gr Egbert

strbody = "Hi there" & vbNewLine & vbNewLine & _
"This is line 1" & vbNewLine & _
"This is line 2" & vbNewLine & _
"This is line 3" & vbNewLine & _
"This is line 4"

Laatst bewerkt:
Code:
[SIZE=1]strHTML = "<HTML>"
strHTML = strHTML & "<HEAD>"
strHTML = strHTML & "<BODY>"
strHTML = strHTML & "This text is normal</br>"
strHTML = strHTML & "<b>This text is bold</b></br>"
strHTML = strHTML & "<i>This text is italic</i></br>"
strHTML = strHTML & "<u>This text is underline</u></br>"
strHTML = strHTML & "<font size=""6"">This is text is fontsize 6</font>"
strHTML = strHTML & "</BODY>"
strHTML = strHTML & "</HTML>"[/SIZE]

alphamax to the rescue :D
En zo is er nog veel meer mogelijk met HTML.

Ik ben er inmiddels uit. Laatste berichtje met voorbeeldcodes bracht mij op het idee.
Vraag, is het mogelijk om de laatste attachment te verwijderen van de site?
groet en wederom bedankt voor de assistentie, Egbert

Je kan het bestand verwijderen door het bericht te wijzigen.
Even naar onderen scrollen en op de juiste knoppen drukken.

Beste forummers, zo leer je iedere dag weer :)

Nu heb ik het zo ingericht met HTML dat ik een net bericht heb met sommige teksten vet gedrukt. De mailing heb ik verstuurd en wat blijkt nu? Sommigen ontvangen sommigen de mail in een goede lay-out, maar ook velen waarbij de regelafbreking niet werkt. Het bericht staat nu in telegramstijl. Kan ik dat voorkomen?

gr Egbert

Dan zou je aan degene waar het niet juist staat eens moeten vragen welk email programma ze gebruiken.
De kans is groot dat die de "schuldige" is.

mailen via VBA

Beste forummers, ik ben nog steeds aan het zoeken naar een oplossing.

Het mailen vanuit VBA gaat op zich goed, maar als ik de HTML-codes gebruik, dan gaan de vette en onderstreepte teksten wel goed in berichten die mensen krijgen die kennelijk geen HTML-tekst o.i.d. hebben ingesteld. Het enige wat fout gaat is dat de harde return niet wordt herkent door het ontvangende mailprogramma. Het komt nu in telegramstijl binnen.

Ik heb voor de beeldvorming een voorbeeld bijgevoegd van hoe het bij iemand is binnengekomen. Zelf kan ik het niet testen, want bij mijzelf komen de berichten wel goed binnen qua lay-out.

Weten jullie een oplossing hiervoor?

m.vr.gr Egbert

Bijlagen

De tekst in A1 bevat geen harde returns.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan