e-mail zichtbaar in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

gregortman

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
beste mensen,

Ik heb gezocht en niet gevonden vandaar de vraag

Ik maak gebruik van microsoft outlook en volgens mij moet het kunnen om een formulier zo in te richten dat ik alle e-mail's kan zien (nadat deze zijn opgeslagen in outlook in een mapje dat is bestemd voor deze klant) van de desbetreffende klant

Of is het alleen mogelijk om alleen je postvak in te laten zien

In de database heb ik sub formulieren (in tabbladen)die korresponderen met de klant die op dat moment in het hoofdformulier zichtbaar is, ik wil dus een extra subformulier (in nieuwtabblad) maken waarin ik alle ontvangen en verzonden emails kan zien

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Bij voorbaat bedankt

Gregor
:cool:

2 opties

je kan 2 dingen doen:

1) een outlook-view control toevoegen. Deze vind je bij je normaal gesproken in je lijst met activexcontrols. JVolgens mij kun je de view dusdanig instellen, dat hij een specifiek map laat zien. Dit vereist wel dat je je mappenstructuur goed inricht, dat wil zeggen per klant een map aanmaken, anders gaat dit niet lukken.

2) dit nogal wat programmeerkennis. Spreek outlook direct met VBA aan en doorzoek 1 of meerdere folders, subfolders, en plaats deze items in bv een listview. Dit is traag als je veel mappen en mailtjes doorzoekt, maar als je gericht zoekt (in 1 map met niet heeeel veel berichten) werkt het prima.

ikzelf heb een oplossing voor een klachtensysteem waarin ik alle mailtjes die binnenkomen in de klachtenmap in een database plaats, waardoor ik outlook verder links kan laten liggen. In mijn geval werkt dit perfect omdat ik heel snel kan zoeken naar berichten.

Maar het is natuurlijk maar net hoever je ermee wil gaan, als ik jou was zou ik optie 1 proberen.

bedankt voor je reactie,

Ikhad net de outlook view control op een formulier gezet en was bezig met te zoeken hoe deze te veranderen, ik kan het alleen niet vinden.

Heb je een hint waar ik moet zijn

gr

gregor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan