Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo,

Ik wil graag een HTML of flash code hebben voor het volgende:
Ik wil een link maken op mijn website, en als mensen daar dan op klikken
gaat er automatisch een e-mail naar mij. En ik bedoel niet dit: mailto:jouemail

Kan iemand mij helpen?

Waarom wil je dat?

Waarom zou je moeizaam mailtjes tellen van je aantallen bezoekers? Vaak zie ik sites die tellers inbouwen die het aantal bezoekers laten zien. Lijkt me veel effectiever, tenzij je natuurlijk een bijbedoeling hebt.

vraag

Waarom zou je moeizaam mailtjes tellen van je aantallen bezoekers? Vaak zie ik sites die tellers inbouwen die het aantal bezoekers laten zien. Lijkt me veel effectiever, tenzij je natuurlijk een bijbedoeling hebt.

Ik wil geenteller hebben.

Ik wil heel wat anders maken ik ben een onderzoek gestart. Ik maak een link, met de naam: KLIK HIER NIET en dan wil ik weten hoeveel mensen er klikken. Daarna maak ik een link met de naam KLIK HIER en dan wi ik weten hoeveel mensen daarop klikken.

En dan het verschil bekijken

Kun je beter PHP + database voor gebruiken, dan krijg je niet zoveel e-mail ;)

Sowieso is het niet iets dat je met HTML kunt denk ik, maar als je echt graag al die mailtjes krijgt dan is het ongeveer:

* Maak een submit button aan in je HTML, met een naam, bijv:
<input type="submit" name="klikhierniet" value="Klik hier niet!" />

* Zet vervolgens bovenaan je pagina ergens het volgende scriptje:

Code:
<?php
  // kijk of op een knop is gedrukt
  if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) {
     // kijk of op de 'klikhierniet' knop is gedrukt
     // het stukje tussen de ' ' moet dus gelijk zijn aan de name-property van de submit button.
     if ( isset ( $_POST['klikhierniet'] ) ) {
         // stuur een mailtje
         mail ( 'hier je email adres tussen quotes', 'hier het onderwerp, tussen quotes', 'hier het bericht, tussen quotes' );
         // dus bijvoorbeeld:
         // mail ( 'Jan@Hotmail.com', 'Klik!', 'Iemand klikte, terwijl er stond: klik hier niet!' );
     }
  }

Zorg wel dat je file-extensie NIET .html is maar .php en zorg dus dat je PHP hebt draaien (meestal het geval als je hosting koopt bij een provider)

Maar nogmaals; je kunt beter een database gebruiken, is iets meer werk maar dan hoef je niet al je mailtjes na te lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan